|
|
|
|---|---|
|
Hej. Här följer lång förklaring (så detaljrik som möjligt) om mitt problem.. Jag har ägt min 318is typ 2 år nu utan problem! tills i sommras då mitt batteri började visa sig inte vilja behålla ström.. Kollade upp alla säkringar osv, mätte upp var det drog ström, och åtgärdade felet. Bytte även batteri. Tog också upp generatorn en snabbis... Det gick nån vecka innan bilen börjar hosta och bara bluddra ihop = ingen ström, vilket bilen måste ha för att fungera såklart så jag tog upp generatorn och tog isär för att se hur den såg ut... det visade sig att den var ganska sliten. Men snål som jag var fick den gå tillbaka till sin plats. Jag mätte mig sedan till att jag var tvungen att varava 4-4,5 för att regulatorn skulle slå till, och ström börja genereras. Så jag köpte helt enkelt ny regulator eftersom det var självklart att det var den som var kass. Men inte blev det någon skillnad, nej samma sak när jag ska ut med för övrigt världens finaste bil.. jag får köra tills jag anser att bilen blivit varm, eller tills stereo börjar lägga av och lampor börjar somna innan jag varvar 4000. Batteriet håller typ 10-15 minuter beroende på hur mycke jag lyckats ladda dagen innan. Jag börjar bli trött på detta, särskillt nu på vintern.. då jag nu inte har tillgång till el till motorvärmare. :(.... Frågan är nu äntligen om jag skall kolla någonting annat innan jag byter generator? Generatorn vill juh trotts allt ladda bra när jag väl har blitt tung på foten... Övrigt elfel som kan nämnas är bara att ekonomimätaren ej fungerar som den skall.. (ligger på 0 tills typ varvtal över 3000 påträffas.. då går den upp till typ nästan max och ligger och skakar fram och tillbaka, för att sedan gå till 0 så fort man lättar på den tunga foten...??) All hjälp jag kan få! sry för så jävla mycke text... | |
|
Jag skulle inte tveka på detta, utan byta generatorn. mvh Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.