AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.381

Stenskott på bakskärmar - provat stoneguards?

Hej!

När det gäller stenskott på bakskärmar på z3 roadster vilket är väldigt vanligt finns det en lösning där man monterar magnetiska stoneguards. Har någon erfarenhet av dessa? Kommer det inte fukt och salt mellan dessa och plåten? Jag är ute efter om det skulle göra mer skada än nytta att ha dessa. Tacksam för era erfarenheter.
MVH

A.
50
A.I.C
Z3 Coupe
Har ingen aning men det låter inte så snyggt. Har du bild?
Visa användare
86
MKZ3
Z4 3,5IS 2014
118d -14
X1 25e 2023
Jag har provat dem men de lossnade efter ett tag under färd, av fartvinden.
Upplevde att magnetismen var för dålig.
De jag provade köpte jag från USA, Roadstersolutions. (www.roadstersolutions.com)
Till våren skall jag prova en annan typ, magnet folie finns ju i Sverige också.

Det är viktigt att det är torrt vid montering. Och som jag använder Z3:an, kör knappt i regn, har jag inte märkt något problem med lacken under.

MK
Jag köpte också mina på Roadster Solutions i USA tillsammans med stänkskärmar till framsärmarna. Jag har dock inte monterat magneterna. Om man har en svart bil som jag har så stör de inte så mycket. Men att de skulle lossna av fartvinden låter oroväckande.

MVH

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag har haft "Magnetic Stoneguards" från Roadster Solutions i åtta år på min bil, och de har hela tiden suttit fast utan problem. Tar alltid loss dem när jag tvättar bilen och ser till att de och bilen är helt torra vid återmontering.

/Masten
Har aldrig haft problem med mina. Satt på när jag köpte bilen för 2,5 år sen och har aldrig lossnat av fartvinden då jag kört fort. snyggt eller fult det är väl beroende på färg på bilen och skydden. På min tycker jag iallafall det passar bra. Angående om det kommer salt emellan kan jag inte svara på då jag aldrig kört på saltade väger med bilen.

/Calle

"M Needs No Gimmicks"
Länk
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Jag har haft på min bil i 2 år och de sitter fortfarande kvar. Fukt har jag inga problem med då bilen helst inte ens körs i regn.

Mvh Henrik
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Mina sitter också kvar fast man kör för fort. Jag köpte inte mina från Roadster Solution utan någon annan på ebay för typ samma pris och där kunde man välja mellan olika färger för att matcha bilen om man nu så önskar. Tror det var 10-15 olika färger om jag minns rätt. Personligen tycker jag det är snyggt.

Mvh/Rolle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.