AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.711

e36 el problem! Centrallås,elhissar,taklucka,lampor,värme,elspeglar

Hejsan! Nog för att e36 brukar ha elproblem men min väns e36 verkar ha fått alla barnsjukdommar!

När han köpte bilen för cirka 2år sen funkade all el i bilen sen slutade allt fungera vart eftersom

Först dog takluckan sen ena fönster hissan sedan andra sedan elspeglarna sedan massa belysning i panelen sen stolsvärmen. Sen så idag x antal månader senare än massa saker pajjat så slutade centrallåset fungera också så nu får han inte upp tanklocket eller nått annat än förardörren.

Finns säkerligen mer el som krånglar i hans bil. Men detta vad var jag kom på, på rak arm.

Vad kan bilen lida av? vad kan va pajj? självklart så har han koll o bytt säkringar o även felsökt än del kablar utan framsteg.

Ider,tips någon? Bilen är tidigt 325 -91

Mvh.
zo
33
zod
320i Touring -89
Börja med att kolla bakom säkringsboxen om det kommit in fukt eller om det finns skadade kablar där.

Alternativ två är väl att åka över till BMW-verkstad och be dem göra en diagnos på bilen (gjorde det på min för ett tag sen, fast pris 800kr eller nåt sånt). Har ni tur så syns det ifall nån annan komponent gett ut felsignaler.

Men jag gissar nåt i stil med alternativ 1 eftersom hela kluster verkas slås ut samtidigt, det är (enligt mig) lite väl otroligt att så många saker ska gå sönder samtidigt inom loppet av så kort tid.

Mät upp spänningen vid batteriet med motorn igång.

mvh
Jesper
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Ta en kik på kabelstammen som går upp i bagage luckan.. Även om höljet till kabelhärvan ser hel ut så kan det vara flera kablar som är av... På min va det 4st som va helt av och 2st som va skavda och det va inte mycket som funkade.. Men med nya kablar och en lödkolv och lite krymp slang så funkar allt som nytt... Kostar inget att kolla =)
Ja, det kan det också vara. Vanligt fel som jag glömde bort.

mvh
Jeppe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.