|
|
|
|---|---|
| Läste just testet och blev mycket förvånad över slutklämmen... XC 60 vann. Det mesta i texten tyckte jag pekade på att X3:an faktiskt och trots ålder mm var bäst på det mesta av vad som är viktigt. Är det så att Volvo bör / måste vara bäst i Svenska tester? Har lite dålig koll pga utlandsboende. | |
| Instämmer, blev mycket förvånad. Fick senaste numret av Auto Motor & Sport, även där jämförs XC60 med X3, X3 vinner faktiskt! | |
| Att Volvo vinner i Teknikens Värld och att BMW vinner i AMS är väl ganska väntat om man ser till hur det brukar se ut. | |
| grymmt att x3:an står sig så bra än idag.. blev faktist väldigt förvånad | |
| Jag har egentligen inga större problem med att Volvo "vinner" men då tycker jag att det är en slutsats som man som läsare borde komma fram till tack vare de omdömen och synpunkter som framförs av testarna och inte, som fallet var i TV, komma som en stor överraskning i slutet. Det var då som jag tänkte att "aha, en Volvo måste på något sätt bli etta till slut, vare sig man tyckt så tidigare i testet eller ej..." Eller så ser jag allt lite för mycket genom blå-vita glasögon :) | |
| Tänk om BMW kunde ta lite lärdom av Volvo när det gäller stolar och annat som rör förarplatsen.. Då skulle jag även köpa en BMW nästa gång. Nu är jag lite tveksam efter att ha kört Volvo som "andrabil" ett tag och provkörning av XC60:an. | |
|
Det vore ju konstigt om inte 2 helt nyutvecklade bilar är/känns bättre än en 5 år gammal modell. De borde ju slå X3 rätt ordentligt i tester, egentligen. Ännu konstigare blir det om man tänker på att X3 känns ganska gammal. Det är ungefär som att sätta sig i en E39 fast med sämre kvalitetskänsla. Men den är väldigt skön att köra. Tyst och bekväm. Dessutom inte ett enda fel hittills efter 3000 mil. Så i det stora hela är jag nöjd. "BMW six appeal" |
|
| Jag tycker också att det är mycket viktigt hur man sitter och valde därför de sk komfortstolarna och är mycket nöjd. Sitt dynan kunde vara ca 2-3 cm längre men annars är de nog de bästa stolar jag har i någon av de ca 20 bilar jag haft. Rekommenderas med andra ord! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.