|
|
|
|---|---|
|
Jo, precis som det står i rubriken så vill min vinterbil åka rakt fram (om man inte stämplar gasen..). Däcken är inte dåliga. Jag vill hävda att jag kan köra vintertid, har trots allt haft körkort ett antal år, men faktum är att denhär är i klass med den gamla civic jag började min karriär i. Där var problemet i och för sig att bilen inte vägde nåt men.. Det är en annan historia. Så vad jag tror att jag vill fråga är om E30 ska vara på detta vis eller om jag borde hissa upp bilen och börja undersöka bussningar, hjulvinklar och allt det. Dessutom, vilket däcktryck bör användas? Kör på 185/65-14 (osäker på höjden) just nu. ___________________________ Kör golf, glider i camaro och fraktar reservdelar till dem i bmw.. | |
|
Har haft ett antal e30 touringar och alla styr in fint oavsett väglag o viftar vackert med baken,så nåt är galet med din. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
E30 är känd för att vara lätt i baken så det verkligen nått galet med din, I vilket skick är framdäcken och är det dubb? Kassa däck fram ger ett mer understyrt beteende men inte så illa som du beskriver. Dock lätt att kolla. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Jo alltså.. Baken kommer ju flygande om jag vill, inga problem med det. Värst är det i långsamma svängar (rondeller exempelvis) då jag måste köra extremt långsamt för att den ska svänga in ordentligt. Det känns inte att jag har en tung sexa i fronten :) Däcken har några år på nacken och är dubbade (med ganska mycket dubb kvar), svårt att beskriva skick på däcken men "de är såpass bra att jag inte behöver fundera på att köpa nya de närmaste åren". ___________________________ Kör golf, glider i camaro och fraktar reservdelar till dem i bmw.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.