|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Ingen som har svar på min fråga? | |
Gunget |
Jag har 225/45-17 runt om på både sommar och vinterdäck. Kan tillägga att jag RFT på både sommar och vinter. Har inte heller upplevt de extrema problem som beskrivs här på forumet, absolut ingen spårkänslighet. Det enda negativa är att däcken är lite stötiga (vilket är naturligt då däcksidan är styvare än på ett konventionellt däck). Det jag har hört är att BMW inte byter in 1- och 3-seriebilar med icke RFT-däck. Men det går ju alltid att spara RFT-däcken om man byter.... |
|
Tror du det går att köra med 225/45-17 runt om på en 335i coupe? Tänker inte så mycket på om de spårar utan om de funkar. Egentligen ska man ju ha 224/45-17 fram och 255/40-17 bak. |
|
|
Jag har RFT 17" (225 breda runt om) på min och inga problem. Hur stadig som helst. Du kanske behöver hjulinställning, det kan även vara att dina bussningar är slut, men det verkar mysko på en såpass ny bil att bussningar skulle vara slut redan. |
|
|
det kan ju vara felkonstruerat från början. inget nytt att bmw och andra bilar slitigt bussningar på grund av fel från början. kanske värt att kolla upp dem? tidigare ägare brukar kunna kört rätt hårt innan de säljer också. då tar ju de slut rätt fort. bytte på min för att den kastade och gick som en orm på alla sorters vägar. (sommar 225/50/16 runt om) BMW ownz |
|
|
Min nuvarande 335d touring var väldigt spårkänslig med AC -Schnitzer uppsättningen. (255 30 19, 225 35 19, rft )Dessutom såg min däckhandlare att hjulinställningen var kass och när vi nu skiftade till vinterdäcken åtgärdade vi problemet. Just nu har jag 19 tum med 235 friktionsdäck och bilen går fantastiskt bra. (Ej RTF). Så ett bra tips är att kolla hjulinställningen, det kan göra skillnaden. Våra vägar är dessutom katastrof, vi skulle inte ha dessa problem om man slapp köra i två dikesfåror. //Stefan |
|
| Tack för hjälpten. Har aldrig skrivit att jag haft något fel. Jag har inte ens en 335i coupe utan är spekulant på en. | |
| jag vet inte om d stämmer men min 328 kränger lite jävligt å tar spår, när jag besökte en "expert" så sa denna att d kan bero på 4-hjulsinställningen. verkar det rimligt ??? | |
| Lustigt att vissa bmw är så spårkänsliga.Jag har bara kört min med vinterdäck och det är 225/45-17 och den går hur stadigt som helst med dom däcken.Jag tog för givet att det var vanliga däck som jag fick av däckgubben eftersom att den är så stadig.Men igår när jag skulle kontrolera lufttrycket såg jag att det satt rft på.Kan bmw ha uppgraderat något i hjulupphängning eller kör dom med andra hjulvinklar nu.Verkar annars otroligt att vissa har sådana problem med spårigheten. | |
Gunget |
Innan jag köpte vinterdäck (Continental Conti Winter Contact TS810 RFT, 225/45-17) så ringde jag faktiskt upp Continental Sverige. Killen jag pratade med tyckte att framförallt komforten i den vanliga (icke RFT-versionen) var något bättre pga mindre styv däcksida. Han rekommenderade dock RFT eftersom fjädring/dämpare, antispinn/antisladd är anpassade just för RFT på den bil jag har. Är detta att betrakta som trams eller kan det ligga något alls i det han sa? |
| Kör just nu med vinterdäck (RFT) 225/45-17 runt om och det spårar inte alls. Men med mina sommardäck(ej RFT) gäller det att hålla i ratten annars blir det frontalkrock :) | |
| Kan tillägga att mina sommardäck har olika dimensioner, fram 225 och bak 255... | |
|
Där har ni ett av problemen, olika dimensioner ger mer spårkänslighet. I synnerhet på våra dåliga vägar. //Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.