AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.182

Problem med klimatanläggningen, fläktproblem, Bmw 330 Ci -02

Visa användare
5
skogis-79
330Ci -02
Hej

Har fått ett "litet" problem med min 330 Ci -02.

Problemet gället klimatanläggningen. Jag har automatisk klima. Jag har kollat runt lite på både forumen och på mektipsen, men jag är inte riktigt säker på att det är samma problem som jag har, som jag har hittat här.

Problemet med fläkten är att den funkar lite när den vill. Ibland, eller oftast, när jag startar bilen så går fläkten inte igång alls. Även om jag höjer fläkten manuellt till max så händer inget. Fläkten är helt död. Den går inte igång under hela tiden som man kör. Och så när man startar bilen en annan dag så funkar helt plötsligt fläkten och hela klimatanläggningen perfekt och den fungerar sedan prefekt i kanske någon veckas tid. När man sedan tror att den har börjat fungera igen så är den helt plötsligt stendöd igen... Nu har den varit så i någon veckas tid... Väldigt frustrerande.

na
630
navi
BMW325xi -06
Har du sökt på fläktmotstånd med sökfunktionen?
Se om det stämmer in med dina problem.
Visa användare
5
skogis-79
330Ci -02
Tackar! Bytte fläktmotståndet och nu funkar allt perfekt igen.
Le
50
LeFrance
325 ci cabrio -01
Hej!

Råkade ut för samma sak ikväll först...skulle sätta på maxfart på fläkten på vindrutan å märkte att inget hände, testade att öka fläkten manuellt men samma sak där...helt död bara sådär och har aldrig krånglat i min ägo iaf. Bilen är en 325 cabrio -01. Har okcså kollat säkringarna men dom va "hela".

Läste på era inlägg att de kan va fläktmotståndet som de kan va nån vajsing med...de säger mig iofs inget vad det är lr sitter...men är de svårt att byta själv och va kostar det på ett ungefär??
Tacksam för era svar...

Mvh Perra
Visa användare
5
skogis-79
330Ci -02
Hej.

Detta följde jag, hur enkelt som hels att byta.

Länk

Ett nytt fläktmotstånd kostade ca 750 kr och dom problemen du har är exakt samma som jag har.
Visa användare
5
skogis-79
330Ci -02
Eller hade, det var fläktmotståndet som var problemet :)
Le
50
LeFrance
325 ci cabrio -01
Ok...tack så mycket för tipset..:D
Le
50
LeFrance
325 ci cabrio -01
hallå igen...

Tänkte bara tillägga en sak...
När man sätter på fläkten så visar fläktdisplayen att det blåser för fullt men inget händer i kupén...tänkte om detta möjligen ändrar "diagnosen" över va de kan vara, men de är väl säkert fläktmotståndet som spökar.

//Perra
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.