AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.068

Värdering av 523 M-sport

Hej hej

Har blivit lite intresserad av följande objekt.
Länk

Är inte i direkt behov av någon bil just nu egentligen men jag vill höra mig för med panelen om vad ni tror.

78 000 känns definitivt i överkant. Men vad är rimligt att betala för att göra en bra affär?

Tacksam för hjälp.

/Jens
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
65-70000:- om bilen är fin tycker jag känns som väldigt mycket bil för pengarna...
Tack för svar.
Någon mer som har synpunkter?

/Jens
Bilpriser säger:

55 000-63 000 kr vid privatköp.

Jag är nog inte beredd att ge mer än 55 heller.
Kanske inte ärt realistiskt att få den för det, men men..

/Jens
JensaR; Hur knappar du in då? 62-70tkr fick jag och då glömmer man att Imolarot är en fördel för rätt många.. 19300mil, småstad, vinterdäck, M-paket, komfortpaket. Så 65-70 låter rimligt.

Stephan
Bra utrustningsnivå och en hyggligt attraktiv färg. Att beakta att detta är en icke faceliftad modell av e39 och däremed rejält gammal. Dessutom ligger den ytterst nära 20000mil och en helt annan värdering.

78KSEK är på tok för mycket, borde rimligen gå att pruta ordentligt...lite märkligt att säljaren inte sänkt priset självmant dock. Tror på JensR:s värdering. Kan dock ta lite tid att just denne säljaren att gå med på den prisnivån sannolikt.

Snygg färg men många mil och framförallt pre-facelift vilket innebär att den saknar angeleyes kittet. Har inte denna varit ute ett bra tag till försäljning? Vad ligger motsvarande 525iM -01/02 med 20kmil på mätaren? Det kanske är vettigare att satsa på en sådan och på köpet få med faceliften samt DSC (antisladd)?
Simon_en:
Så har även mitt resonemang gått. Tycker 78 papp är bra dyrt trots att den är imola röd :-)
Har som du säger en del nackdelar, pre-facelift, snart passerat 20 000mil etc.
Jag på väg att byta jobb och stad och kommer inte vara beroende av bil så ett bra pris är ett måste.

Får se om den ligger kvar på blocket om en månad när flyttlasset från gävle går.

Tackar samtliga för inputen!

/Jens
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Jag hade tur och sålde min i övrigt identiska bil med 18500mil på mätaren i våras för 85.000:-, sedan dess har bilarna sjunkit rejält, så runt 65.000:- vore väl rimligt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.