|
|
|
|---|---|
| Senast jag bytte olja och filter i lådan (5hp18) glömde jag sätta tillbaka magneterna i tråget. Har kört så i ca. 12 000 km. Kan detta vara skadligt? Lådan har börjat hugga lite vissa gånger när den ska växla 2-3. Har tänkt byta olja igen snart och sätta dit starkare neodym-magneter istället. | |
|
Tänk på att Neodymmagneter tappar magnetiseringen när de blir varma - vid 80 grader C blir de märkbart kroniskt sämre... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Det visste jag inte! Blir de så svaga att de inte har någon verkan? Har sedan tidigare ett paket med neodym-magneter från Clas Ohlson (10x Ø10mm). | |
| Jag har nu kokat en av mina magneter och kan konstatera att den inte blir märkbart svagare av det. Så 100°C bör de väl tåla. | |
|
Har några såna magneter i min automat, inga problem. Ett potentiellt problem har du om huggandet mellan 2-3 har dykt upp efter oljebytet men inte fanns innan bytet. Det behöver inte vara allvarligt, men var vaksam på om det blir värre - min automat har en liten tvekan/ryck att växla upp just mellan 2-3, men så har det varit länge. Mvh |
|
|
Beroende på typ 80-220 grader Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.