|
|
|
|---|---|
|
Jag håller på att un-pimpa min nyinköpta E34 touring 525. Solfilmen är bortplockad från baksätets sidorutor, de kromade ändrören är avmonterade, och M-emblemet är borta från bakluckan. Nu vill jag ersätta träimitationen som går längs instrumentbrädan och fortsätter ut på dörrarna och bak på bakdörrarna. Vad finns det för alternativ? Vart kan man köpa detta, om man inte hittar nåt lämpligt på skrot. Aluminium, kompositmaterial, svart plast, eller vad finns att tillgå? Hur plockar man bort listerna? -- Markus | |
|
Din bil är en 95a så listerna är med största sannolikhet BMW original och då sitter dom så här: Dörrsidorna: med plastmuttrar från baksidan Handskfacket: med skruver från insidan Listen till vänster om stereon: med 1 plastmutter från baksidan/insidan Listen till höger om stereon: dras rakt ut bara Listen till vänster om ratten (ovanför handskfack 2): dras till vänster och sedan rakt utåt Får man fråga varför du ska ta bort listerna? Dom har ju suttit där från fabrik och ingår inte i någon sorts "pimpning"? Min bil Länk |
|
|
Oj såg fel det var visst en 93a? Då kan det kanske vara eftermarknadslister och då är dom bara ditlimmade. Det här ser du enkelt på handskfacket; är trälisten där helt jämn eller har den ett litet uttag för handtaget? Har den uttag för handtaget är det INTE BMW's trälister. Min bil Länk |
|
|
Du får gärna fråga varför jag vill ta bort dom. Jag tycker inte det är snyggt, och jag har sett andra E34 inredningar utan dom :) Så man kan väl säga att om det är originallister, så stylar jag den efter eget huvud :) Måste ju bara hitta något att sätta där istället, om det nu kommer att bli spår efter de gamla. -- Markus |
|
|
Om du tar bort dom och det är original lister så kommer det bli en massa hål och grejer synligt så då kan det vara lämpligt att t.ex. lacka dom i vafri kulör. Min bil Länk |
|
|
Såklart.. Så långt hade jag inte tänkt! Tack för att du fick mig att se klart! -- Markus |
|
|
Inga problem, vilken färg är bilen? Kan vara snyggt med lister i samma färg om det är en diskret färg? Annars kan du ju lacka dom i "alu" Min bil Länk |
|
|
Diamantsvartmetallic är bilen, så det kanske skulle funka, om det inte blir för mörkt. Färger som ska imitera metaller har jag inga goda erfarenheter av, så det får nog bli någon ton av svart eller grå. Kromtejp skulle nog kunna bli bra kanske.. hmm.. Tål att funderas på. -- Markus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.