|
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! jag hade ett missöde med ett bilsläp i helgen, och ska nu lämna in X3:an för omlack av baklucka och byte av stötfångare bak. Men då kom jag naturligtvis på en ljusa idén att bygga om bilen till facelift, dvs samma utseende som -07 och framåt. Någon som provat det? Jag tänkte börja med bakkofångare och nederdelen på bakluckan. Passar den rakt av? Samma sak med PDC, bilen saknar det och vi också. Går det att eftermontera bara bak? Framkofångaren tänkte jag ta framöver istället. Tacksam för alla svar.... Mvh Johan |
Då svarar jag själv om någon framöver har samma funderingar. Det går! Facelift funkar förhoppningsvis rätt av, eftersom det är samma stötfångarbalk bak. PDC ska också gå att montera enligt BMW i alla fall, men kostar 5500 kr. Det borde höja bilens värde i motsvarande grad tycker jag. Menmen, man vet inte förrän bilen står här lackad och klar! Jag återkommer. Mvh Johan |
| Kul att det fungerade, tycker att faceliften från -07 och framåt give x3;an ett rejält lyft. Hur gick det - blev det som du önskade!? | |
Hej! Det gick fint och bilen är numera faceliftad bak, med PDC-sensorerna monterade. Nu ska jag bara försöka hitta en front, och det är inte riktigt lika lätt. Sedan är det PDC-monteringen, som är rätt krånglig. Det ska bla dras kablar runt hela bilen, monteras en styrenhet och sedan ska knapparna i mittkonsollen bytas ut. Så det är lite pyssel, men än så länge så är prislappen bra. Jag tror jag ska ha hela kittet, facelift och PDC, inkopplat och lackat för 10-15000 kr. Den blir verkligen mycket snyggare också! Mvh Johan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.