AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.831

Bmw 540 e34 startar inte, troligtvis elfel

Lu
10
Ludddz
Bmw 540iA -93
Hej hej , har problem med min bmw 540 e34. Va fyllechaffis för ett par helger sedan och då hände det som inte fick hände bilen dog i skogen mellan 2 städer , hade kört på bensinlampan ca 1mil så först slog det mig att de var bensinstopp då jag hört man inte kan lita på bmws tankmätare, vi tankade 10 l men hjälpte inte , då tänkte ja att pumpen kanske hade gett sig men så var inte läget heller för har bytt pump nu men dock ingen förändring , kollat alla säkringar. Bilen går runt men verkar inte som den tänder och pumpen går inte.

Har även testat med startkablar då mitt batteri börjar bli dåligt, detta hjälpte inte heller. har mätt vid bränslepumpsrelät och där är det endast 6,6v ska det inte vara mer där? Har även haft bilen inne på felsökning men de gav inget:( så några förslag på vad det kan vara? Samtidigt som detta hände gick bilen även in i växellådsprogrammet " Getriebeprogramm " men trots detta ska väll bilen starta?

Tack på förhand / Ludde
Vart lämnade du bilen på felsökning ? en bil som inte startar bruka vara ganska lätt att felsöka om man har rätt utrustning.

Dock fullkomligt omöjligt med annat än gissningar över ett forum.

Du ska ha 12v vid pumpen Har du det?

Du kan kolla om du har gnista genom att rycka ur valfri tändkabel och peta i en skruvmejsel där stiftet satt, och hålla skaftet på mejseln ca 1-5 mm ifrån någon jordad del av motorn,sen ber du en polare köra på starten.

OBS Varning för elchock, he he se till att lättaste vägen för strömen inte är igenom dina fingrar !!!!!!

Börja med detta så har du något att utgå ifrån.
Ser att det var en 540 då har du nog inga tändkablar, då blir det valfri tändspole i stället.
Ladda batteriet först....Kolla så pumpen går när man slår till tändningen (kan vara bränslepumpsrelöt som gett sig, har för mig att man kan bygla 2 stift i reläsockeln för att "tvångsköra" pumpen, minns ej vilka dock)
Lu
10
Ludddz
Bmw 540iA -93
hej , bumpar tråden lite , då bilen fortfarande inte fungerar . Startmotorn fungerar och drar runt motorn men den startar aldrig , har inte en aning om vad det kan vara men skulle va roligt och få igång bilen snart. har testat att tvångsköra pumpen men pumpen går inte för de ingen ström fram till den. så några andra förslag på vad det kan vara?

Mvh Ludde
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.