AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.204

Mobiltelefontips - Vad ska man köpa?

Det är kanske inte är helt rätt forum att diskutera mobiltelefoner, men jag vet att det sitter massor med prima kunskap och läser på AutoPower!

Har planer på att byta ut min gamla trotjänare till mobil sedan 2,5 år tillbaka. En Sony Ericsson W810i till något vettigare. dock måste jag säga att det är den bästa luren jag ägt!

Kollade först på SE C902 men efter att ha läst lite recensioner om den på nätet så går den fetbort!
Nya SE C905 verkar ju trevlig i sina funktioner och 8,1 Mpix kamera men gillar inte ”skjutluckan”.

Började åter snegla åt Nokia efter 2,5 års uppehåll.
Först på 6220 som en kollega har, verkar vettig men känns omodern i designen.
Läser man lite om N82 så känns den rätt rolig och ser dessutom snygg ut samt har både stor skärm och 5 Mpix kamera.

Vad har ni för erfarenheter?
Vill ha en lur med minst 5 Mpix kamera och stor skärm.
Tanken är att köpa den kontant utan massa abonnemang och annan skit.

Tackar på förhand för tips, tankar och kommentarer i ämnet.

///Micke
Min cabrio Länk
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Inte för att jag har ngn bra telefon att rekommendera med de krav du har......men vad tusan ska du med en 5M pixel kamera till i telefonen!???
Har du sålt kamerautrustningen!? ;)

Mvh Patrik
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Du behöver inte använda luckan i 9 fall av 19 på C905 (har en själv). Att svara, hitta nummer, läsa sms, använda kameran osv, osv behöver du inte öppna luckan för. Det är bara bokstäverna som finns under luckan. Rekommenderas starkt av mig. Hade en HTC Touch Diamond innan och jag kan bara säga att aldrig mer en Windows Mobile telefon :-(

//Lövet
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
"9 fall av 10" ska det ju självklart stå

//Lövet
C905 är grymt "tung och gedigen" i känslan även W902 är trevlig den med om man ärmera inen på "walkman-stuket" själv hör jag till det lilla fåtal som gillar "clam-shell" betydligt bättre än "sliders" och "jack -knife" modeller

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Patrik:
Hahaha, absolut INTE! Vill bara slippa bära med mig en kompaktkamera oxå. :-)

C905 verkar som ni säger väldigt gedigen men är lite i överkant vad jag kan tycka är ok i pris för en telefon, iaf om man som jag nu tänkt, utan abonnemang.

Lutar åt en 14 dagar gammal N82 för 2200:- i Malmö i morgon.

///Micke
Min cabrio Länk
fj
160
fjalar
Tesla Model 3 LR AWD -19
VW Tiguan TSI DSG -18
Nokia N85!

-- fjalar
Enligt recensioner så är N82 bättre på alla punkter än N85 utom storleken på skärmen.

///Micke
Min cabrio Länk
Min fru har en N82. Den tar bra bilder och har i princip alla tillgängliga funktioner förutom termometer och kompass. Nackdelarna med den är:

Symbian är bra, men kanske lite svårnavigerat ibland
Knappsatsen är inte bra.

Själv är jag snål och har skaffat mig en Samsung i550 från tyskland (nästan 1000kr billigare), har gps, 3mpixel, blixt och Symbian S60 för 1800kr totalt.

Kompass känns ju överkurs när det finns gps. :-)

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Jag är också sugen på att byta ut min stenålders Ericsson T630 nu till jul.

Vill pröva "clam shell", eller som jag själv kallar "sminkdosan", modeller. Men sen Ericssons Xperia X1 kom ut för inte så länge sen blev den också intressant...

Någon som har provat en X1?
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om du inte nödvändigtvis behöver en mobil med Windows Mobile så köp det inte! De är otroligt sega och har batteritid på ungefär 1 dygn. Ström- och prestandaförbrukningen i WM är enorm tyvärr.

//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.