|
|
|
|---|---|
|
Min bil har sedan ett tag tillbaka börjat "spöka" som mina polare kallar det. Ibland när jag kör så släcks hela instrumentpanelen och alla lampor utanpå bilen. Man kan fortfarande köra med bilen och de enda två sakerna som funkar är att växla semi-automat då bilen har automat, och helljusets "blink-knapp". Dock så går det att backa med den också, men det gör det inte om man startar upp den och den "spökar". Men ibland när jag tvärnitar medan bilen spökar så kan elektroniken starta upp igen, men jag brukar bara vänta annars. Anledningen till att jag skriver här är att den har varit inne på två olika verkstäder, och ingen av dem har lyckats hitta felet. Den ena säger att vi måste lämna in bilen medan felet uppstår, men det går alltid över efter max 15 minuter. Och den andra var enligt min far en legit BMW verkstad som med något hjälpmedel kollade bilens data-loggar, dvs om det fanns något fel. Felet går att leva med men jag blev extra arg på det idag då jag var nära att komma sent till min första dag på mitt nya jobb och när jag och min polare skulle putta ut bilen ifrån hans parkering och jag var nära på att svänga in i hans föräldrars bil då jag också puttade vid vänster framdörr. Ett annat fel med bilen som jag inte vet uppstår av samma sak, är att den ibland börjar låta som om det är hål i avgasröret och driva mycket sämre. Men efter ca 10 minuter eller mindre så är det borta igen. Hoppas någon har lust och tid att försöka hjälpa mig, det skulle verkligen uppskattas. Och jag har sökt på google efter problemet utan att hitta svar. | |
|
Det första felet kan vara tändningslåset, brukar kunna bråka på e39 men inte så allvarligt att alla lampor slocknar. Det andra felet så låter konstigt, kanske vev eller kamaxelgivaren som orsakar att tändningen blir fel och den låter konstig. /// Kristian |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kolla batteriet och dess laddningstatus samt alla anslutningar på batteriet och dess närhet. jordning mellan motor och kaross, övriga jordanslutningar anslutningar på startmotorn. Laddningspänning. Tändningslåset kan vara en felkälla om allt kring batteriet är OK. Inget som har installerats i bilen nyligen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.