|
|
|
|---|---|
|
Undrar vilka Mobil1 olja/oljor som är godkänd till min 318 -00. Har hört att BMW´s original olja innehåller någon tillsats som tydligen var viktig för lyftarna? Kan även tänka mig andra oljor också men det är Mobil1 jag har jätte bra pris på. Mvh Henrik | |
| Oljan skall hålla rätt viskositet och uppfylla den klassning som anges för din bil t.ex i instruktionsboken. BMW´s orginalolja är Castrololja och några tillsatser för lyftarna känner då inte jag till. Många här på forumet kör på Valvoline, Mobil mm. Kolla vilken Mobil1 som har rätt klassning och kör på den om du har bra pris tycker jag. | |
|
Har inte tillgång till instruktionsboken nu, så jag undrar vilken klassning är det jag behöver? Mvh Henrik |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
BMW LongLife-98 klassning Acea A3/B3 API SJ/CF EC. 0W-30 0W-40 5W-30 5W-40. Mobil Synt S /3000. 5W-40 är väl den prisvänligaste brukar kosta 299/4L på Ica Maxi några ggr om året, 599 ordinarie ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| -Kalle- : Du har PM! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.