|
|
|
|---|---|
|
Hej sen Augusti 07 har jag ägt en 525i (07) jag hade bara problem med denna, den var på verkstad 8 gångar de första 10 månader. till slut gick det inte at köra i den, fick et fel meddelande som sa Engine fault reduced power, fast BMW fixade problemet gick bilen inte bra, så därför byttade jag den till en 530xi´07 i Juli månad i år. Nu i helgen hände exact det samma med den, egine fault reduced power och det gick inte at köra i bilen. Detta problem har nu hänt mig på 2 olika 07 modeller, är det bara jag som har upplevat det? Jag är så arg på BMW och vill bara ha mina pengar tillbaka igen. | |
|
Köpte en ny 525:a maj -07. Det var den faceliftade modellen. Sedan dess har jag fått samma felmeddelande som du fått. Detta har resulterat i byte av högtryckspumpen 2 ggr samt injektorer 1 vid ett tillfälle. Bärgning till verkstad samtliga gånger. Bilen har nu gått 2000 mil. Känns som kvalitén på dessa delar är allt annat än hög. Hur löste BMW ditt problem. Vad var det som var fel ? NN/ |
|
|
Jag byttade 2 ggr på min 525 samma pump som på din, och samma sak ska bmw i malmö göra på min 530xi. Jag tycker inte at sånt ska hände på en ny BMW och inte fler gångar! det jo skit farligt at körai en bil som man inte kan lite på. Jag har sagt till BMW at jag vill ha mina pengar tillbaka, och väntar nu svar från dem. Det roliga är at de sa till mig at det bara var min bil som detta hade hännt med, vilket jo är BULLSHIT! Jag har pratat med konsumentverket och de rekommenderar mig at kontakta tidningar etc så problemet kommer fram i pressen. Har du köpt din bil iMalmö? |
|
|
Jo Jo, aldrig hört talas om problemet !! När jag ringde till BMW:s jourtjänst 1 gången och beskrev problemet så trodde de att det kunde vara högtryckspumpen. Jag tolkade deras svar som "problemet" inte var helt okänt. Det som är oroväckande är vad som händer när garantin går ut. Jag som hoppades att BMW kommit till rätta med problemet. Jag tror vi är fler på Forumet som drabbats av samma problem. Sök gärna tidigare inlägg. NN/ |
|
|
BMW har et jätte stort problem med just detta. Och som du sägar vad händer när garantin slutar, då blir det en kostnad man själv kommer at betala! Problemet är at man inte vill åka på semester i sin bil, vad händer om bilen får samma problem och man är i Italien, då är det inte roligt. Jag har sagt till BMW at jag inte vill ha bilen mer och jag vill ha tillbaka mina pengar så vi får se vad som händer. Om samma fel händer 3 ggr innan för din garanti period har du krav på en ny bil eller dina pengar tillbaka enligt konsumentverket |
|
|
Hur långt hade dina bilar gått när pumpen "la av"? Vet du i vilken månad dina bilar är tillverkade i? Farsan har en 523i-07(fick den i Juli -07) och den har gått ca 1300mil(han har inte kört mycket som synes),och han har inte fått några fel ännu...men det verkar som att detta med högtryckspumpen ligger "lite i bakgrunden och lurar" trots att det nu gått ett tag sedan faceliftarna med denna högtryckspump kom ut.. Vet inte hur många som drabbats,men du skriver att det hänt på 07:orna dina...intressant vore ju att veta när dessa är tillverkade ty jag ANTAR att BMW ganska snart fick reda på att det var ett fel på pumparna på tidigt tillverkade exemplar av faceliftarna och torde då ha åtgärdat detta vid någon bestämd tidpunkt från fabrik s.a.s. Inte bra iaf :( Mvh Janne. |
|
|
Om jag inte minns fel så hade min gått 470 mil vid först tillfället och knappt 2000 vid andra. Bilen tillverkad 0703 NN/ |
|
|
min 525 hade gått 650 mil första gång och 2100 mil andra gången. den är tillverkat 07/07 min 530xi har kört 4300 mil, men jag vet inte om den tidigare äger har haft samma problem med den! den är från 04/07 /MW |
|
|
Eastwood: Jo,din bil har jag själv varit med om och diskuterat i en tråd för något år sedan..470mil känner jag igen.. Jag vet faktiskt inte när farsgubbens bil är tillverkad exakt,men troligen inte så tidigt 07 som din iaf....han fick den till återförsäljaren i mitten på Juli hur som haver. Mvh Janne. |
|
|
mw79: Hmmm...07/07...Tja,då verkar det nästan som att farsans 523:a ligger klart i riskzonen. Man får väl be han köra mera med den så att det hinner bli lite mil innan garantin går ut i alla fall :/ Det jag vet är att bilen varit inne för "vissa uppgraderingar" 2ggr hitintills,vet inte men BMW uppgav att det bl.a. var uppgraderingar av mjukvara till motorstyrningen som var aktuellt då... Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.