|
|
|
|---|---|
|
Hej, Bilen återkallades av BMW förra året och termostaten byttes ut pga en defekt från fabrik. Bilen gick i kok om man stod i kö 5 min en varm sommardag. Har funkat fint sedan dess, men nu har jag samma problem igen och jag undrar om någon annan varit med om samma sak? J*vligt irriterande att vara tvungen att köra in till vägkanten för att kyla ned motorn, samtidigt som gamla Volvo 340 och annat skräp glider förbi i godan ro... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Kan det vara samma termostat??? Den nya som monterades var av kraftigare typ MVH Hasso |
|
När jag frågade "min" BMW-verkstad om man skulle byta termostathuset i förebyggande syft och varför man inte gjort återkallelse på denna punkt verkade de oerhört loja. De tyckte att "den får man väl byta om den går sönder". (Givetvis kommer den att gå sönder den dagen man har störst behov av bilen!) På min följdfråga vad händer med de små plasdelar som eventuellet pumpas in bland kylkanaler och kylare sa de "Det brukar inte hända något!" TACK, för förstående, ansvarsfulla och kundvårdande svar!!! Förtroendet för BMW-konstruktioner och servicenätet har verkligen ökat! För övrigt skall jag gå en rond mot BMW för att de skall få bekosta åtminstone en del av utbytet av båda främre bärarmarna då spindelleder och bussningar är slut redan efter 7300 mil och tre år och tre månader på en 300 000-kronorsbil. Mvh |
|
|
Hej Johan, Jag upplever också att bemötandet är lite lojt ibland. På frågan om vad jag ska göra när de inte kunde ta in bilen förrän om ett par veckor fick jag svaret -Du får väl undvika köer... I Stockholm? På länken nedan hittar du servicebulletiner och återkallelser på en massa bilmodeller. Informationen gäller för Nordamerika, men åtminstone termostat, problem med ratten och flimmrande ljus gäller även BMW i Europa. Intressant läsning. Länk Lycka till med bilen! Mvh Roger |
|
|
Tack Rogge! Det var intressant. Jag skummade bara kvickt igenom vad som skrevs, men texten kan nog vara värd att lusläsa. Det vore lite trist för BMW om sådana här saker uppdagades för allmänheten eftersom man ständigt slår sig för bröstet och säger att kvalitén och nöjdhet hos kunderna är bäst av alla märken (5-serien). Om tillräckligt många börjar spotta på stenen kommer den att bli blöt! Lycka till själv! Mvh |
|
| Lämnade in bilen i torsdags morgon (BMW Solna) och hämtade ut den senare på dagen. Termostaten, givaren, fläkten och vattenpumpen bytta, den senare skulle tas på goodwill. Verkar funka perfekt, så det är bara att köra. Hoppas att det inte händer igen... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.