|
|
|
|---|---|
|
Jag har ställt in för att det ska ljuda en signal när man uppnått en viss hastighet , men när hastigheten uppnåtts visas bara informationen i check control och ingen signal kommer. Kan det vara trasigt eller är det nå`t man kan stänga av??? MVH Krizter | |
|
"Lider" själv av samma problem. Det är med största sannolikhet summern som ska pipa som är urkopplad då tidigare ägare tröttnat på att höra varning för att stänga lyset/komma ihåg nyckeln. |
|
|
Har själv den funktionen, dock på en E60. Den kan slås på och av i inställningarna Idrive. Kan det vara så i ert fall också? alltså i ngn av inställningarna. NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
|
Vart hittar man summerkopplingen då? Om det nu kan vara att den är urkopplad. Krizter |
|
|
Du ställer in hastigheten ("Limit") i BC-menyn (stora färddatorn E39) och det är gonggongen som låter (samma som t ex varning handbroms eller +3°C). Ganska användbar funktion, faktiskt! ______________________________ Min bil: Länk |
|
|
Jo , men det är just gonggongen som inte fungerar . Det hörs ingenting! Krizter |
|
|
Felsök ljudet genom test nummer 13 i OBC: Länk |
|
|
Ok ! får kolla om jag förstår mig på detta , men om jag kör testet så visar det väl bara på det jag redan vet , att inget låter vid vare sig låga temperaturer hastigheter eller nå`t . kommer det upp koder som visar på felet kanske ?? Hur funkar det ?? Någon annan som har detta "problem" ?? Krizter |
|
|
Jag har liknande problem med min 528, från 40km/h och upp så brummar/sjunger det det tystnar när jag svänger höger. Jag bytte höger hjullager med det hjälpte inte. Bytte till vinterdäck idag och det ändrade inte heller något. Men nu när jag tänker så har den faktiskt vibrerat från motorn mera än normalt så kanske de sku kunna vara en motorkudde som orskar oljudet, måste kolla.... /// Kristian |
|
|
?????? Krizter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.