AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.931

Tips på front till M5 E61

Ne
82
Nescobar Aloplop
M5 Touring-08
Jag har aldrig gillat fronten på M5 E60/E61, jag tycker den ser "halvfärdig" ut, så jag skulle vilja ha tips på alternativ till originalfronten.
Jag vill ha en hyfsat diskret front, jag har nästan helt bestämt mig för denna ifrån G-power Länk men det vore ju intressant att se vad det finns för alternativ.

Är det någon som har några tips?
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag tycker ditt alternativ såg riktigt bra ut!

BMW CS #5206
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Länk

Kan var ett förslag på förbättring, jag funderar på denna lösning för att förbättra orginalet.
Dock tycker jag personligen att orginalet är snyggt, lagom "elakt".

mvh
Tommy

NoFear, kör med insidan.`oo00oo´
Ne
82
Nescobar Aloplop
M5 Touring-08
tommysbmw:
Det fanns ju en del alternativ på den sidan, men tyvärr inget som föll mig i smaken. Jag har kollat lite på Hartges frontläpp, den är snygg, men den ser ut att passa illa när den väl sitter på bilen. Länk
Men ifall man tar hjälp av någon duktig bilbyggare så kanske man kan plasta ihop den med originalfronten så att det inte syns några skarvar. Det vore nog snyggt.
Jag vill inte att fronten ska se så elak ut, bilen kommer bli riktigt elak ändå när den är färdig.
St
13
Stacke
323i -85
M3 -94
320d -09
Kanske lite japanska influenser??

Länk

men den kanske är lite väl aggressiv.
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
ericsson kanske är litet väl aggressivt liksom lumma. G-power ser bra ut.
länk: Länk
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Eller Bmw original kolfiber läpp för M-fronten?

Länk
Ne
82
Nescobar Aloplop
M5 Touring-08
Stacke:
Fronten på sidan du länkade till var ingenting för mig, men däremot så föll jag direkt för diffusorn Länk den ser mycket cleanare ut än original! Speciellt om man lackar den i bilens färg (jag är ingen fan av kolfiber på vardagsbilar) En sån ska jag nog försöka få tag i!

easy rider:
Ja ericson och lummas grejer ser lite för agressiva ut.

CooperVickis:
Dom där gjorde faktiskt underverk för originalfronten! Det ser helt klart mycket bättre ut än original.

Nej jag tror jag har bestämt mig hur bilen ska se ut nu, G-power fronten, original sidokjolar och diffusorn som Stacke länkade till. Sen ska jag nog byta till svarta sidogälar och ev ha helt svarta slutrör. Dessa fälgar Länk i mörkgrått är redan beställda, 20tum blir det.

Bilen kommer att vara en interlagosblå M5 E61:a med beige inredning, panoramatak och alupaneler. Jag håller på att leda för fullt efter en passande bil. Den kommer även att bli något vassare än original....

Vad tror ni om detta? Jag är ute efter en väldigt diskret look, t om mer diskret än original, men ändå snyggare än dom flesta andra Bmw:s
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Tycker att G-Power är klart bättre på prestanda delar än att designa saker men det är ändå helt ok.

Tycker dock att m-fronten är snyggare än g-powers både med och utan kolfiber tilläggen.

Men: de andra delarna är sjukt snygga och jag tror att det blir riktigt bra tillsammans :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.