|
|
|
|---|---|
|
Har själv en e39 och är jättenöjd med den. Men jag är lite nyfiken på jämförelse med motsvarande Audi och Mercedes. Vad heter Audi A6 karossmodeller från ungefär samma tid som BWM e39, dvs. ca 1996-2003? Och vad heter karossen för Mercedes E-serie för samma årsmodeller? Jag kan ju förstå att det knappast kan finnas ett så här bra forum som AutoPower för Audi och Mercedes men vilka sidor spanar de stackarna på för att få motsvarande tips om sina bilar? Nån som har några kul länkar för dessa bilar eller jämförande tester? | |
|
Audi A6 C4 94-97 (facelift av 100 C4 90-94) Audi A6 C5 97-03 MB W210 95-02 Åren är byggår, inte årsmodell. Stephan |
|
|
Länk Länk MVH/Dan |
|
|
Japp. Det finns bra forum för alla bilmärken. Men visst är E39 en bra maskin. en stor fördel gämfört med Audi är att den har kamkedja istället för rem som de flesta audi har. Merca hade ju usel kvalitet när E39 tillverkades så jag tror bmw:n var bästa bilen i sin klass under dom åren den tillverkades. |
|
|
Tack för infon och länkarna! Nu när man ser "deras" forum så är man ju ännu mer glad att man har AutoPower! Det är ju helt överlägset. Och så måste ju BMW vara överlägset båda dessa märken :) Jo, man har ju förstått att E39 fick en hel del utmärkelser under åren. Men man är ju så enögd eftersom man har en BMW så man ser ju inte vilka priser och eventuella bra omdömen de andra får. |
|
| mbworld.org om man kör AMG | |
| Gusse: Inte för att klanka ner på Autopower men vad är det för fel på Nordic Audi:s forum? Där kan man redigera inläggen... =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.