|
|
|
|---|---|
|
Tänkte dela med mig av min bränsleåtgång av x5an. Den har nu gått 800 mil har dragit 0,91 i snitt. Var till sälen för några veckor sen åkte då 89mil, tankade när jag kom hem 67liter=0,75l milen. Jag är jäkligt nöjd låg på ca 100-110 km tim. Jag har 20tums sportfälgar med hakka 5 dubb 275 40 20. Bilen är en 3,0 sd. | |
| Det är imponerande siffror för en rejäl bil. 0,83 liter/mil (enligt mätaren) är vad jag har kommit ner till som lägst. Går säkert ännu mer om man orkar köra lagligt överallt... | |
|
Kul. Du kommer märka att efter 2-3 k mil är motorn "inkörd" och sjunker någon deciliter emot när den var ny. Ju lugnare man kör desto mindre drar det och det är ju så tråkigt att tanka.... Mvh Asken |
|
|
Tog en av X5´orna från jobbet i fredags och körde ner till Lund. Snittade 120km/h (irrade runt efter någon mack som var skyltad från motorvägen, men låg ett par km bort...) Vägen dit, 2 pers, drog den 0,78 enligt färddatorn. Vägen hem, 2 pers och 1500kg vinylskivor så drog den 1,56 och var fruktansvärt trött. Det blåste även något fruktansvärt vilket kan ha påverkat en hel del. Måste säga att vår 525 med samma last är mycket piggare. Bilen är uttagen ny 05 men det kan vara en 04 eller tom 03. Vilken motor som sitter i vet jag tyvärr inte då den saknar badges och jag vill inte in och rota bland chefens papper. Det sitter 20" "allround"-däck på den. |
|
|
Ska kanske förtydliga att det var en släpkärra bakom bilen på vägen hem. Bilen är stor men inte så stor :) |
|
|
Min ligger på 1.2-1.3 L Detta hände efter BMW byte batteri på min X5a. |
|
|
Hej Stefan mfl, Lite nyfiken vad ni har kommit ner på för förbrukning nu? Jag tycker att efter 700 mil är svårt att komma ner under litern men skall väl gå mer. Tack på förhand |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.