|
|
|
|---|---|
|
Har problem med vatten uppe på höger bakdörr på min 525 touring. Listen ser inte ut att vara dålig men det är alltid plaskblött runt listen när man öppnar dörren. Dom andra dörrarna är det inget promblem alls med. Nu när vintern kommmer så fryser det ju såklart fast. Har även enstor vattensamling under mattan på golvet vid samma dörr, känns ju som det kanske finns ett samband men tycker ändå att det känns otroligt att det kan läcka in så mycket vatten. Chansar med forumet och hoppas på svar, nån måste väl ha drabbats av detta förr. // Tjing | |
| Grattis,jag har samma problem med min Kärra,e39 528Ia touring-00..frågan är ,vart det komemr ifrån,jag har kolalr listor,men det måste vara dörren som läcker in vatten,det blir inte så kul som du säger nu när isbjörnarna komemr & hälsar på,då har man en i bilen oxå,..jag vet inte om man måste byta alla listor eller vad?/Sami | |
|
Om alla gummi lister som tätar dörren mot karossen är hela, kan Det vara skumgummiisoleringen inuti dörren,den som ska avskilja de vattnet som slinker med rutan ner . om isoleringen är dålig kan man se att det läcker mellan dörrklädseln och dörren,de vattnet kan leta sej in i kupen. |
|
|
Det verkar vara ganska vanligt på e39. Jag hade det problemet med min förra e39 och nu fick jag samma med min nuvarande. Lagade det på 40 minuter med butylband (rund profil) inköpt på Würth i Västberga (Stockholm) för 372 kr/6 meter. BMW tog drygt 2000 för det jobbet med min förra bil. Här är lite länkar: Länk Länk Länk Länk Det är inte svårt, lycka till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.