|
|
|
|---|---|
|
Tycker bilen verkar en aningen skum då det står att det ska vara en Alpina B3. Men den har den vanliga M-fronten samt 02:ans facelift. Och färgen? Jag är i ärlighetens namn lite intresserad av den. Men skulle vilja reda ut några av mina frågetecken med mina vänner på AP.... Lite tråkig annons också iofs, men behöver ju inte betyda att bilen i sig är dålig... M.V.H Dennis | |
|
Och så länken då förstås:-) Länk |
|
| Finns redan en tråd om den i "Försäkring och Värdering" forumet. | |
|
Ok. Men jag valde att lägga tråden där jag tycker den hör hemma. Alltså i "M, Hartge, Alpina" forumet. Jag är inte ute efter att värdera bilen utan vill bara ha lite tankar om bilen eller kanske tom stöta på ägaren om han hänger här på AP. Eller någon som vet något om bilen. Jag stör mig lite på fälgarna, fronten och färgen. Och att annonsn är i otrevligaste laget. Därav att jag inte ringer honom direkt. Kommer förmodligen inte att bli denna bil. Men man kan ju ändra uppfattning ibland. Och därför söker jag synpunkter från mina AP-vänner:-) M.V.H Dennis |
|
|
Han är ju inte direkt charmig. Hade aldrig handlat bil av en sådan person som är så dryg redan i 2a textraden. |
|
| Länk | |
|
Freddesix: Tack för den länken. Fick ju lite flera bilder där. Jag är ingen Alpina fundamentalist så jag skulle nog kunna tänka mig den bilen. Hade ju varit kul med orginal fronten samt riktiga Alpina-fälgar. Inredningen tycker jag är snygg (av det man ser på bilderna). Samt att jag alltid tyckt att träpanelerna är fula. Sedan kan det ju vara så att panelerna är målade vilket skulle vara synd. Har han däremot köpt nya orginal i borstat aluminium så är det helt ok enligt mig. Men 140.000 är nog lite väl mycket. Hade bilen varit helt orginal så hade det nog varit ett bra pris. Färgen tycker jag faktiskt om......fråga mig inte varför.....gillar tex inte lagunaseca blå... Får se hur det blir... Han kan ju ha orginaldelar liggande någonstans med lite tur... M.V.H Dennis |
|
|
Synd att bilden på instrumenteringen var så mörk, tänk på att det ska stå Alpina på den....... |
|
|
När jag sålde min Alpina i höstas var jag i kontakt med många bilfirmor pga brist på intresse av privatpersoner och de få som ens kunde tänka sig att ta emot den erbjöd mellan 70 - 90000 kr (import, 99:a, 10000 mil) så mer än 100 000 skulle jag aldrig ge för en B3 3.3 om den inte vore i extremt skick, lågmilad etc. Men det är ju jag........ ;) |
|
| Kolla på länken från Freddesix Man kan man ju undra varför han har strukit över miltalen på bilen över instrumenteringen?! Verkar ju ha nåt att dölja tycker jag. | |
|
Tänkte också på det...... skumt är det.. M.V.H Dennis |
|
| bilden ska det ju va. | |
|
Lizzardo: Håller med dig ang. priset. Men skulle han släppa den för 105` kan jag nog tänka mig att köpa. Känns som om han inte kommer göra det tyvärr med tanke på texten i annonsen:-) M.V.H Dennis |
|
|
Äger denna bilen nu kul att man kom in här hehe.. Det är orginal sällsynt kulör på lacken jävligt läcker orginal. Sitter orginal alpina fälgar på. Mtech paketet kan man ha delade meningar om. Bilen blev påbackad och då byte föregående ägare till mtech front då alpina är riktigt dyrt. Otroligt rolig bil ialf, går jämnt med en M3 cab och kostar mindre att försäkra än en 330. På mig som är 26 och bor i lght. Motor och låda rullar på mjukt och fint, ägt bilen nu 1 år, mist garaget nu så har den ute på försäljning igen. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.