|
|
|
|---|---|
Proctologist |
Är det någon som jämfört dessa oljor på en e39 maskin (523-528) Tänkte mest på skillnaden i tystheten på motorerna? Dags för mitt första olje byte på min 523;a 00:a nu, och har använt Valvoline förut med bra resultat på en e36:a. Men läst lite här att många gillar Mobils 5w40 olja med, och eftersom jag får den ganska "mycket" billigare än att beställa hem Valvolines olja så funderar jag på om det är någon skillnad i dessa oljor då det gäller att få tysta och fina motorer. Eller spelar det ingen roll både Mobil och Valvolines 5w40 ger "oftast" tysta motorer och det är just ingen skillnad vilken man väljer? Agrol spectra 5w40 får jag nästan gratis (pga av svärfars jobb) men har inte läst någonstans här om den oljan ger fin och tyst gång. =) |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Valvoline är ju en erkänt "tyst" olja använder den själv till 540- Men Mobil funkar säkert lika bra, en M52 ska inte låta nått oavsett olja. Agrol kan du väl prova om den är "gratis" är också en mycket bra olja. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Kör själv med Biltemas Helsyntet 5-40, och det går finfint (E39 528i). | |
Proctologist |
Nu fick jag en 10 liters dunk spectra gratis i helgen som hälldes i, då jag bytte olja får se om den funkar bra nudå. Får dock 2 dunkar valvoline i dag får väl spara dom till andra bytet.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.