AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
934

El fel ?

Visa användare
11
Finnman
528IA Touring-00
JAg har en e39 528Ia Tourin-00..Kompisen hjälpte mig att koppla in en baslåda för ca 5-6 månader sedan,och har fungerat hur bra som hellst,men idag gick jag ut till bilen ,så lyser högra baklampan,startade bilenoch stängde av,samma sak fortfarande,sen när motorn var igång så gick höger blinkers igång, fast blinkersspaken var på neutral!!drogg ner den så att den skall blinka vänstrer,då stängdes den av,hahah.allt är spegelvänt,finns det nån go gubbe elelr gumma som kan eller vet vad det kan vara för fel på detta???är väldigt tacksam för svar../Sami

bm
43
bmw530power
520d x-drive M-sport -15
Det är nog mycket enkelt. Du har kommit åt parkeringsljuset, som man sätter på med blinkerspaken. När du startade bilen började den följdaktligen att blinka.
Det är det jag tror, prova och se om det fungerar.

MVH Micke
Visa användare
11
Finnman
528IA Touring-00
Jag skall prova det,går ut och provar med en gång,men det är väldigt konstigt,för baklampan lyser inte längre (utan att tändningen är på)som tur är,men blinkersen är fortfarande heelt ombytta,när jag blinkar höger,så går vänster blink på och när jag och när den är i neutral så blinkar höger,...när vänster blink skall vara på då är det neutralt.men men, teknikens under,jag får gå ut & leka med den lite så får vi se vad det blir..Tackar vänligt för ditt svar Micke../sami
Visa användare
11
Finnman
528IA Touring-00
Jag har pillar på allt som finns,inget har gjort att blinkersen är återställda!!!frågan är vad som hänt,bilen har ju bara stått på parkeringen i 2 dagar!!kan j uinte ha det så.det blir att lämna in den=dyrt.blääääääää
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Gissar på reläet till blinkersen lr liknande. Har dock ingen aning om var de sitter på e39. På e34:an sitter de i säkringslådan på vänster sida under huven.

Beemer 4 Life!
Visa användare
11
Finnman
528IA Touring-00
Tack för råden..MVH/Sami
prova att koppla bort batteriet en timme eller 2 för att se om det löser sig.
Visa användare
11
Finnman
528IA Touring-00
Har provet att koppla bort batteriet.ingen skillnad..idag provade vi att byta blinkerspaken.ingen skillnad...finns det någon som vet elelr har en aning om vad det kan vara för fel?
sitter det inte ett relä nånstans?
Visa användare
11
Finnman
528IA Touring-00
blinkers relät kan vara sönder,men var sitter den?jag har kolalt lite,men hittar inte,Bmw tar ju skyyyhöga priser för att leta småfel!!
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Länk
Visa användare
11
Finnman
528IA Touring-00
Tackar anders,det var min kompis som skickat in den förfågan,ang,min bil.men jag blir inte klokare av det,åker till Göteborg bilcervice imorgon & pratar med jocke!hoppas han kan lösa problemet!!!

Men jag tackar för visat intresse.mvh:Sami
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Aha, misstänkte att det hade något med din bil att göra, när det kom två liknande frågor så tätt. Hoppas det löser sig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.