|
|
|
|---|---|
|
Tjena Undrar om det är någon skillnad på s38b36 och s38b38 motorernas grenrör? Passar 3,8ans på 3,6 kan det ge någon effekt? Mvh Dr Schrick kammar Smidda Weseco högkompskolvar BBS RK 18 | |
|
det är 2mm större diameter på primärrören på 3,8 och något större sekundär. En 3,8 har ca 223hk har jag för mig med 3,6grenrör och avgas. Några länder har det alternativet. 3,8an har även metallkat istället för den keramiska som sitter i 3,6an. Fråga till dig... Gav kammarna någon kännbar effekt och vid vilket varvtal? Du kanske komp höjde i samma veva.. /Otto |
|
|
Okej tack för svaret, Min motor komp höjdes i samma veva som kammarna kom i, Så svårt att förstå hur bara kammarna skulle bete sig. Men mina kolvar har gjort så att bilen drar bra redan från botten. Utan dessa hade den nog fått en kick på högre varv. Men nu så drar den fint från 3000rpm och vid 5500 skotta de på riktigt. Även effekt testat bilen utan kattar och de förstörde 17hk mellen 3000rpm och typ 6000rpm. På 7200 gav det ca 5 hk mer utan än med. Men det där sista märks knappt. Bättre att ha de där 17hk i mellen registeret istället. Olli Dr Schrick kammar Smidda Weseco högkompskolvar BBS RK 18 |
|
|
m5-olli: Var det med orginal 3,6 (keramik?)kat och hur ser/såg resten av avgassystemet ut? /Kent |
|
|
makeba: Jo de va 3,6 org kattar. Ferrita rostfritt bakåt Dr Schrick kammar Smidda Weseco högkompskolvar BBS RK 18 |
|
|
Varför inte satsa på 2st. race- eller sportkattar med metallkärna?: Länk Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.