|
|
|
|---|---|
|
Hej Över vintern tänkte jag få fixat en lite ful skada på förarstolens skinnklädsel. Finns det några bra tips på firma i Stockholmsområdet? Peter | |
| Länk | |
|
Någon som haft sin bil hos någon av firmorna i Stockholmsområdet? |
|
|
Funderat på att göra det själv? Vet inte hur din skada ser ut, men jag gick igenom hela inredningen i vår E38. Var ganska sliten i sätet på förarsidan. Det var enkelt, roligt och blev riktig bra! Köpte prylarna här: Länk Finns säker flera modeller och fabrikat. Finns div. trådar om det. Lycka till! |
|
|
Det som hänt är en 50-öringstor slitskada som har nött igenom nästan hela klädselns tjocklek. Det är på förarstolens sittdyna, på vänster sidostöd. Helst skulle jag vilja byta ut denna yta helt. I övrigt finns "vanliga" slitaget på sidorna som jag behandlat med BMW:s rengöring och lädersmorning. |
|
|
Hej! Du kan beställa hela klädselpartiet på BMW. Är du medlem i BMWCS så har du dessutom rabatt på delen. Alfa bilklädsel vet jag gör mången arbete åt BMW själva, de ligger på Birger Jarlsgatan och 2 verk utav de har jag sett. Icke billigt kanhända dock mycket proffsigt gjort. Kul att du väljer att hålla bilen i närmast nyskick, snart blir det en klassisker. Asken |
|
|
Wigert: Det jag köpte var läderfärg, lädertvål och någon form av impregnering. Det finns även läderspackel för reparation av hål. BMWs produkter må vara bra (dock bara en mild tvållösning och feta produkter för insmörjning) men de är ämnade för vanliga konsumenter. Produkterna i länken ovan används av proffs. De skickar med väldigt bra beskrivningar så även jag kunde använda dem med ett mycket gott resultat :-) Bra vinterprojekt!? |
|
| Asken! Äntligen har du börjat skriva så man förstår. Tack!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.