|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min far ska inhandla en -01 E39 med facelift, nu är inte han så brydd gällande utseende, så jag kan ta hans framlyktor, medans han tar mina pre-facelift. Såå.. Kommer jag att stöta på några problem att montera pre-facelift i hans -01 och jag hans facelift i min -00 ? Fel-lampor på instrumentpanelen? Saknar/Fel anslutningar under huven? Har läst många trådar ang facelift, men inte riktigt hittat vad jag söker. | |
|
Fråga din far om du inte kan få pengarna direkt som han kommer förlora då han säljer bilen sedan. Då kan du ju köpa face-liftlampor. Ärligt talat låter det som mycket jobb för ingenting, men valet är ditt. |
|
|
Han kommer nog att köra med den tills den lägger ner helt ändå, brukar bli så. Men är det några problem med montering? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det brukar gå åt ett par adapterkablar om man gör tvärtom, misstänker att det kan gå åt det oavsett håll. Han slipper ju stöldrisken och skadegörelsen när faceliften ska stjälas. :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Låter trevligt, kan det vara dessa du menar? Länk | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kan det nog vara, se mail. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Stämmer stämmer, mycket bra bilder, och det är sant, 2st kit x 2 bilar, börjar ju nästan närma sig priset för att köpa lyktor. Men på bilderna ser det ju faktiskt ut som helt vanliga kablar, så den fula lösningen vore ju att bara klippa av och löda ihop kontakterna på den andra bilen på ett snyggt sätt. Och det är nog kanske enda lösningen eftersom adaptrarna bara verkar vara hona -> hane |
|
| Reagerade också på priset. Gör som du föreslår. Löd ihop kablarna och isolera med krympslang. (Stalltips: Trä på krympslangen INNAN du skavar kabeln...) | |
|
Japp, ska testa detta! Kommer det bli några felmeddelanden på respektive bil? Vet inte hur känslig elektroniken är för monterad utrustning. |
|
| Förutsatt att båda är av halogentyp, har jag svårt att tänka mig att något felmeddelande skall ploppa upp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.