|
|
|
|---|---|
|
Har kollat ett antal trådar men det har gjort att jag är mer förvirrad nu än innan jag tittade på trådarna. Lite info om bilen, det är en 523i Sedan, EJ M-chassi, -00, MED Xenon. Jag är ute efter att sänka lagom, så att det ser lite bättre ut, men ändå inte extremsänkning. Vill även ha lite hårdare fjädrar och/eller fjädrar med bättre väghållning än org. 1. Om jag sänker bilen, blir det trubbel med Xenon-ljuset eller ställer den om sig i rätt läge hur man än sänker? 2. Jag vill sänka lagom, så att jag kan behålla mina dämpare och slippa skrapa i spoilers/däck osv. Vad är lagom? 40/25? Sänka lite mer fram för ett snyggare utseende? 3. Vad för modell? H&R? Eibach? Ngt annat? 4. Såg på några trådar om nivåreglering, vad gör denna och har alla e39 detta? Om inte, hur kan jag kolla att jag har det? Om man har det, behöver man inte byta fjädrar bak? Är lite confused... | |
|
Glömde femman.. 5. Påverkas bromsfördelningen bak iom sänkningen? |
|
|
Jag tycker att denna sats verkar intressant, bra pris och inte för mycket sänkning! En kompis köpte en GE-sats till en 3-serie och blev jättenöjd Länk |
|
|
Jag har en 528 -98 utan M-paket där dämparna fram var helt slut när jag köpte bilen. Jag ville ha bibehållen komfort eftersom bilen trots allt är en familjebil som vi t ex skulle åka på husvagnssemester med. Men jag var även sugen på att prova konbanekörning med bilen, så lite lägre/hårdare än original ville jag ha. Det blev att jag köpte en omgång Bilstein B4 stötdämpare (motsvarar originaldämparna) och Eibach sänkningssats till det. Eibach skulle vara lite mjukare än H&R läste jag mig till. Fjädrarna hetter sportline eller proline, kommer inte ihåg vilken som var vilken, men jag köpte hursomhelst den som sänker mindre, tror det var 15/30 el. nåt liknande. Jag är helt klart nöjd att jag inte tummade mer på komforten. Bilen går kanonfint efter vägen och har bra komfort. Runt konbanan tog jag Mustang, Imprezor, Supra, 325 turbo osv så den klarade sig rikitgt fint vid sån körning också även om den såklart var lite för mjuk för att kallas rejsbil. Så jag kan rekomendera den setupen om du vill komma billigt undan och behålla den fina komforten. Sänkingen blev snygg också! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.