|
|
|
|---|---|
|
Skulle vilja veta om det finns någonting som kännetecknar att det är en äkta Harge? typ märkningar osv Har nämligen en 3.5 från E34 som det ska vara en äkta Hartge motor i. Det enda det står Hartge på är Grenrören. ska inte topp, block osv vara märkta med Hartge? Styrboxen tror jag det står Hartge på med. något mer? | |
|
Blocket är nog inte märkt Hartge eftersom de inte använda egna block. Däremot, grenrör, styrbox, ventilkåpa etc bör vara märkt Hartge. (Ventillåpan kan iof vara utbytt pga en mindre fråga vid bes.) M V H Stephan Min bil: Länk |
|
| toppen då? märknignar på den? | |
| någon som vet betäckningen på den motorn? | |
| hur går det? fått fram nåt mer från motorn? du har inga papper på vad som är gjort eller när det är gjort? jag antar att hartge trimmar helt efter beställning av kund. så vad som är gjort med motorn kan nog vara från o till. tror tex. inte alla måste ha ett speciellt grenrör eller ventilkåpa. det är iofs en grej om motorn kommer från en produktionsbil tror jag. t.ex hartge e30 h27. de motorna hade nog alla samma saker. | |
| Har inte fått fram någonting mer om motorn tyvär. misstänker att det bara är Hartge grenrör som sitter på den | |
| Man tycker om att det är en Hartge så borde det finnas dokumentation som visar det också. Servicebok? Kvitton? | |
| Finns inte ett skit. inge papper, servicebok, kvitton elr dylikt | |
| har motorn varit igång och körd då i din ägo? man kan ju alltid känna om de är mer malla ;) men annars är de bara lyfta ventilkåpan, inte se om de sitter några värre kammar i. visserligen säger det inte att de är hartge, går ju byta till andra kammar själv. men skullen ju va nåt för att ge ett nys. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.