|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en silvrig 330 e46 coupé med m-paket och faceliften. har funderat lite på att lacka mörkblåmetallic viper-stripes på bilen för att få den mer originell, men är rädd att de ska förstöra bilens utseende... så är de någon som sett viper-stripes på en e46 förut? ser de bra ut? jag har en känsla av att de kan bli snyggt iaf! MVH | |
|
Nej. Snälla. Men gör som du vill :) |
|
|
okej, jag är osäker själv, vill gärna att de blir lite diskussion runt det =) är rädd att förlora det stilrena utseendet! MVH |
|
|
Det är väl ganska enkelt att låta skära ut vinylremsor, skulle det inte se bra ut så är det ju bara att ta bort dom. __ //Niklas |
|
|
Viper stripes är det det vi andra kallar "Shelby-stripes"?? (fast egentligen hette tillvalet till Shelby Mustangerna "LeMans stripes".. ) Hur du än gör lacka inte utan gör det i så fall i dekorfilm hos en reklam firma, annars sänker du nog andrahands värdet ganska rejält... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Gasar-Magnus: Ja, "shelby-stripes" är nog mer rätt uttryck =) okej, dekorfilm känns lite för oseriöst för mig för att vara ett alternativ. men med tanke på andrahandvärdet så blir man ju inte så sugen på att lacka stripes. MVH |
|
| Skippa stripes på en så fin bil, min åsikt iaf. | |
|
Helt fel med stripes på BMW, eller något annat som inte är made in USA.... ett roligt mönster med M-färger hade kanske fungerat bättre, om du nu måste märka ut bilen. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Spana in E46fanatics.com. Det finns riktigt fina bilar med stripes där. Annars bör det vara rätt enkelt att utföra en google-sökning på e46 + stripes. Lägg först vinyl för att se hur det slutgiltiga blir, kör på så ett tag och har du fortfarande inte ändrat dig efter ett par veckor kan du lackera. Så hade i vart fall jag gjort i din sits. |
|
| Länk | |
| Tycker inte en så fin bil förtjänar det ;) | |
|
Känner mig inte så sugen på att lacka shelbystripes längre Blir nog för kladdigt på bilen! stilrent ska de ju vara.. |
|
|
Stripes hade kanske passat, även om jag själv aldrig hade gjort så med min bil. Som sagt testa vinyler om du fortfarande är sugen, syns knappt att det inte är lackat om det är seriöst gjort. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.