AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
811

530d startar inte

Hej
Jag har en 530da 99 som inte alltid startar..
Det är som att när den är kall så startar den direkt, ställer jag ner den varm och provstartar den direkt då går den igång men låter jag den stå typ 10 min så är det kört, den hostar till ibland sen bara går den runt på starten inget mer. När den sen efter några timmar har stått så den är gemomkall i temp då smäller den igång direkt.
Jah bytte hjälppumpen under förarstolen för den var muggig, då fungerade den som den skulle i ca 1 månad, sen samma fel, då startade den inte i P-läge men i N-läge. Startade och körde så i ca 3 veckor sen samma fel....
Vi gissade lite på att det kanske var något glapp intill pumpen i kablarna för när jag blev förbannad en dag som den inte startade då sparkade jag till på tröskeln på förarsidan, och gissa vad .. startade!!! Det fenomenet har hänt 2 ggr till sen dess. En spark sen går den igång.
Men är det någon som känner igen det här felet???
Jag förstår ju knappt hälften av allt ni skriver men jag har ändå bollat ideer från sånt jag läst här på Forun ,vore så tacksam om någom har en ide!!

Mvh: Annica
Ub
262
Ubbe_530d
525d Touring -08
530d Touring -01
En felkodsavläsning skulle kanske inte vara en dålig början, har man tur får man reda på vad som krånglar utan kostsam och chansartad felsökning samt byte av delar.

Går ju att göra det på BMW om det inte finns någon vänlig själ i närheten som har ett interface.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.