AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.440

Hur kodar man om nyckeln efter batteribyte?

BM
6
BMW520i
BMW 520i-94
Hej. Hoppas jag kan få lite experthjälp av BMW ägare. Jag har en BMW520i-94 och idag bytte jag batteri i fjärrkontrollen vilket visade sig vara ett riktigt misstag. Bilen står inne i stan nu och jag kan varken få igång den eller avaktivera larmet:( Kan någon ge mig de rätta instruktionerna så vore jag enormt tacksam!

Finns en hel del skrivet om hur man initierar nyckeln efter batteribyte.

///Micke
Min cabrio Länk
De står i väll i instruktionsboken.
BM
6
BMW520i
BMW 520i-94
Micke. Jag ska kolla igenom länkarna, även om jag inte hittade någon på din länk?
Och till det andra svaret. Jag skulle inte fråga här om instruktionerna i boken hade hjälpt. Jag låste upp dörren med nyckel vilket jag nu ser var ett misstag. Jag kanske måste avkoda hela larmet om jag bara visste hur Det skulle gå till?. tack i alla fall och jag tar tacksamt emot fler svar innan jag gör det

Skiljer lite från årsmod och larm men prova.

Stäng förardörren. Vrid tändningsnyckeln ett ögonblick (max fem sekunder) till läge ett och åter tillbaka till noll.
Tryck på den rektangulära knappen och håll den intryckt.
Tryck inom tio sekunder tre gånger på den runda knappen utan att släppa den rektangulära.
Släpp den rektangulära knappen. LED blinkar nu långsamt i max tio sekunder.
Rikta sändaren mot mottagaren under innerbackspegeln (så nära som möjligt, max avstånd cirka 15 cm) och tryck på en av knapparna.
Om centrallåset låser och därefter omedelbart låser upp, är sändaren initierad.
Har du försökt initiera nyckeln med öppen dörr är det trorligtvis ett besök hos bmw som gäller.
BM
6
BMW520i
BMW 520i-94
Tack för svaret. Men jag testade precis detta nyss och det funkade inte (stod likadant i instruktionsboken) Får väl bogsera bort den till BMW imorgon. Försökte dessutom avaktivera larmet helt. Men inte ens detta gick att göra!?
Har ett Cobra larm(BMW) Och 2 st Runda knappar ( större/och en mindre knapp) och inte någon fyrkantig

Lite osöker på vilken nyckel du har är de "fällkniven"
BM
6
BMW520i
BMW 520i-94
Dej, den är rundad(svart) med 2 st (gråa( tryckknappar varav en är större. Finns med här
Länk

Om fjärrkontrollen ser ut som på bilden i pdf-filen vet jag inte om BMW kan hjälpa dig då det ser ut att vara ett eftermonterat larm och inget fabriksmonterat BMW larm. Är det du som låtit montera larmet eller nån tidigare ägare?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ok du ha bytt batteri i fjärrkontrollen till ett Cobra larm, kan inte BMW gör nått åt ,utan där får du följa manualen till cobra larmet för att initiera larmdosan till larmet. Eller kontakta en larminstallatör som monterar cobralarm för att få hjälp.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
BM
6
BMW520i
BMW 520i-94
Ok. Tack. Ska kontakta Cobra under dagen. Men det står iofs en BMW logga i Cobralarmet? Men kollar med Cobra ändå

BM
6
BMW520i
BMW 520i-94
Tack för hjälpen allihop! Fick hjälp av Cobra support att initiera nyckeln så jag kunde få igång både larm och bil igen!

Ke
47
Kensan
525I Touring,-93.
Hej BMW520i: Det var bra att nu fungerar initiering genom Cobra.
Undrar hur dom( cobra ) har gjört i processen ?
Mvh, Kensan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.