|
|
|
|---|---|
|
Det känns som att den här frågan varit uppe mycket men jag hittade inte det jag sökte vid sökning så jag kastar iväg en fråga. Ska också säga det att biltema inte har nån rep.bok till e34 av den här årsmodellen så därför är jag lite extra handfallen (bmw stängt). Jag ska då byta termostaten på 520n med m50 motorn och undrar om någon kan ta sig tid och hjälpa mig med följande: Var sitter termostaten? Var sitter luftskruven? Är det bara att öppna luftskruven och vänta? Tack på förhand! Jesper | |
|
Sök på "termostat" så finns det ett tips som heter termostat och pumpbyte. Bara att utesluta pumpen så har du allt. En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
|
Hej ! Termostaten sitter där dom två övre kylarslangarna möts å går in i termostathuset. Lossa på huset och där har du termostaten. Och du, köp ett termostathus ochså för det funkar sällan att använda det gammla huset i plast, det började läcka för mig. BMW e lag |
|
|
Dom där rackarna brukar vara svårluftade,bästa lösningen (enl min erfarenhet) är att använda tryckluft och blåsa försiktigt ner i kylaren med lutfskruven öppen,täta med trasa el dyligt runt munstycket och ner i kylaren. Alt 2 är att ställa bilen i i backe eller hissa upp den rejält i fronten och lufta på normalt sätt. Motor ska ha arbetstemp vid båda alternativen. |
|
|
Tack för svaren. Det var ett tag sen jag postade frågan men jag har inte tagit mig för ännu så tipsen uppskattas. Var och köpte ett termostathus idag så får vi om det är nåt jag ger mig på imorn. Jesper |
|
|
Har nu lokaliserat luftningsnippeln som sitter vid expansionskärlet. Är det den enda luftningsnippeln? Jesper |
|
|
Jag har bara öppnat den på expansionskärlet och det har fungerat fint när jag luftat. Ställ bilen så att du får något lut på den. BMW e lag |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.