|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en bmw 525 från 89. Den har stått hela sommaren och förra vecka va det dags att starta. Jag laddade upp batteriet innan, men inte tillräckligt länge för när jag skulle starta snurra startmotorn inte tillräckligt fort. Så jag sprang och hämtade startkablar och kopplade från min andra bil. När jag kliver in igen och vrider på nyckeln händer ingenting. Instrumentpanelen är helt svart och ingenting som har med elektronik funkar. Jag har kollat alla flatstiftsäkringar som sitter vänster om motorn, dom två flatstiftsäkringarna som sitter höger om motorn. Alla är hela. Samt att jag prövat med ett annat fulladdat batteri. Fortfarande dött... Snälla hjälp mig! MVH Calle | |
| Sitter det inte en stor huvudsäkring nånstans? har för mig att det är under baksätet. | |
|
Den ska sitta nära batteriet. Har du kollat säkringarna under baksätet på vänstersidan? Beemer 4 Life! |
|
| Nu har jag.. Och dom var tyvär hela och fina. | |
| det är inte så att den ser hel ut men har en spricka i sig som du inte ser, kan du låna en av någon annan och låna? | |
|
Händer det absolut ingenting? gjort rent polerna på batteriet och även kablarna? Kollat huvudsäkringen klogt? Den har en tendens o gå sönder men se hel ut. Ta loss den och inspektera noga. Beemer 4 Life! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vilken status har batteriet, har det stått still hela sommaren utan underhållsladdning ? Inte så bra i såfall du lär ju ladda ett batteri minst 36 timmar, funkar det inte då är det kass. Nu hade du ju provat med ett fulladdat och det funkar iallafall inte. Se också till att anslutningarn på batteri är rengjorde och ordentligt dragna, samt jordkabeln mellan motor och kaross och anslutingarna på startmotorn. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.