AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.139

E38 och billjud i Göteborg

De
232
Depeche_Mode
E30/318 Cabrio, 1992 (16000 mil)
F15/X5 xDrive40d
Bara att konstatera. Den bil-el-firma i Kungsbacka som föregående ägare låtit montera en ny stereo i numera min E38 1997, har låtit Ronald McDonald göra jobbet...

Fysiska kasetten ser mycket bra ut, och DSP är fiffigt ersatt med en mynhållare [oh well], men kablaget där bak ser ut som **** * *** **** och inte minst - telefonen och MID är stendöda. Hade jag hämtat ut den hade jag troligen skjutit dom...

Dessutom har dom bara skitit i att koppla in tweeters igen.

Då är frågan - vart i Göteborg vänder jag mig för att nån ska få ordning på det hela igen?

Jag vill ha stereon kvar, men MID+telefon fungerande. Jag hittade en bruksis på www.e38.org och hade dom, som har "bil-el-firma" läst how-to, som jag ädnage 30 minuter åt utan nån som HELST kunskap, hade dom säkert fått det att funka. Lite värre nu när dom gjort en mess av hela grejjen kanske... :(
HJ
78
HJH
Opel Ascona 19Sr-73
Jeep Grand Cherokee -00
BMW M6 -06
Har du orginaldelen kvar? Låter kanske knäppt men ett sätt att få ordning på kablage kan vara att koppla dit det ursprungliga och sedan börja om från början med bättre koll än de som bytte sist ;)

JHbimmer
De
232
Depeche_Mode
E30/318 Cabrio, 1992 (16000 mil)
F15/X5 xDrive40d
Nej tyvärr... om jag fattat rätt är det väl kassettspelardelen. Den slängde dom förmodligen...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.