AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.715

Hur får man USB musik att funka?

Hej,

När jag snabbt frågade dealern visste de inte mkt, hoppas nån här vet mer än dom (inte en ovanlig händelse ;-) )

Jag har alltså USB gränssnittet i bilen men får inte upp musiken i stereon. I manualen står det att de kan dröja länge innan den hinner läsa av minnet, men ska det ta flera timmar? Har försökt med att lägga musikfilarna direkt på minnet (utan undermappar), men verkar inte göra nån skillnad.

Nån som har erfarenhet eller känner igen detta? Har jag bara för lite tålamod eller är det något annat som gått snett? Musikfilerna är mp3 format...

/Onehp - numera bmw ägare
Al
140
AlpineWhite
120dM E81 -09
En sak du kan kolla är att USB-minnet är formaterat som FAT32 och inte NTFS eller något annat.
Tack, jag kollade, den är FAT32...
... alltså, den funkar inte trots att den är FAT32...
em
538
emilsson
i4 M50 -22
Hmm... enligt ett blad jag har fått med min så finns det vissa minnen som inte fungerar. Dock har jag använt minnen som inte stod med på den testade listan och det har fungerat utmärkt. Det ska inte ta mer än en 10 - 20 sekunder för stereon att läsa in mp3-listan. Jag körde förut med ett 8gb minne med många, många låtar på, i olika kataloger och det tog aldrig mer än 20 sek för stereon att gå igenom det. Nu har jag en ipod i bilen och det fungerar avsevärt smidigare, med spellistor och styrning (lite sämre ljud dock, då ljudet tas analogt ur ipoden).

Det är inte en hårddisk? För då behöver du extra ström i nio fall av tio.
Fick ingen sån blad. Nej det är en vanlig Sandisk USB minne. Ser ut som jag behöver köpa en särskilt USB minne. Som tur är de hur billigt som helst nuförtiden.

Kan någon rekommendera ett märke / modell som funkar?? Helst en som är kort så att man slipper förlängningskabel...

Tack för svaren så länge!
Ca
53
Calle_R
530DA x-drive Touring -16
Sandisk funkar för mig, har ett 16Gb fullt med musik, inga problem.
Av någon anledning är AUX line-in d.v.s. den lilla din-pluggen default, för att få musiken från USB så måste jag välja AUX-"volymnamn på usb-stickan".
Har i.o.f.s. en 325 med navi men det kanske kan ge någon hint.

/Calle
Calle_R

Det du sa lät intressant men förstod inte riktigt.
Jag har själv ett USB interface som jag inte får nå ljud ut ifrån. Får bara upp låtnamnen men inge ljud som sagt...
Jag har en Business Harman Kardon stereo.

Mvh
Ashkan
Ca
53
Calle_R
530DA x-drive Touring -16
Får du fram låtnamnen så har systemet hittat musik-filerna och du borde kunna höra musiken.

/Calle
Jo det tycker jag också men nope inge ljud =(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.