|
|
|
|---|---|
|
Hej! Går i köptankar nu när man kan få en 06:a för rimliga pengar. Det jag undrar är vad som skiljer en 2006:a från tex en 2003:a? Förutom karossens utsida då såklart. Främst hade jag riktat in mig på en 750 från 2006, men det verkar finnas en hel del billiga 745:or från ~2003. Därav frågan. Vad bör man tänka på i övrigt innan man slår till på en 750 från 06? Li vs i, tex? Svagheter, vanliga problem, etc. Tack på förhand! Jonas | |
alain |
Skilnad mellan dessa två modeler är som dag och natt Om jag pratar om 750 E32, den är en fin bil för sin tid, motor med sin dubbel 6a har ofta haft lite problem, det har vart mycket diskusion om det. Om jag pratar om 750 E38, det är helt annan bil, uppgraderade motor en enna 12a som fungerar mycket bättre, mer kraft, mer snål med bensin, bättre inredning, uppdaterd elektronic, bättre växelåda med septronic system. listan kan vara mycket lång. 750 är inte en bil som kostar så mycket som många tror Jag kan säga utan tvekan att E38 är en dröm bil, inte bara med V12 men även med V8. Det största problem med E38 V12 är att när man smakar på den, man vill inte har någonting annat. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
alain |
Hej, det är jag ingen. Det verkar som jag har läst lite fel, jag ser nu att du vill veta skillnad mellan 2005 och 2006 och inte 95--96. ursäkta, det är mitt fel. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
| de finns nog för lite erfarenhet här på forumet för att någon ska kunna svara exakt .men jag tror inte de skilljer så mycket på dessa modeller,vissa problem med tändspolar har jag hört att det har varit ,de med beru tändspolar. min bil Länk | |
| fel av mig ska ej vara beru utan bremitändspolar. | |
|
Gå in på www.7er.com där finns det i detalj beskrivet vad som skilljer de olika årsmodellerna. Om du inte vill läsa tyska får du en snabbversion på det viktigaste här: Facelift (apr 2005) förutom kosmetika exteriört och interiört är: bredare spårvidd bak, genvägsknappar till idrive (redan okt 2003), bluetooth telefon (okt 2003), treekrad ratt kom som tillval, digital TV modul som standard vid TV utrustning (redan nov 2004), alla motorer utom v12 är nya, större bromsar, bi xenon, helljusassistent (juli 2005), 745d får 330hk (aug 2005) Mvh Tomas |
|
| Tackar! | |
|
Har nu köpt en 750Li från -06. Om någon går i köpartankar så kan jag bara säga; slå till!! Vilken underbar bil. :) |
|
|
Får man fråga vad du gav för skönheten? Jag vill gärna se några bilder. BMW CS #1812 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.