|
|
|
|---|---|
|
Hejsvej, Ni som följer mina bravader känner till mina värmeproblem. Först bytte jag termostat, eftersom jag inte trodde den öppnade ordenligt. Sen sprack orginalkylaren, så jag bytte den på Malmö bilkyl. Men visst var det vattenventilerna som spökade, hade klassiska symptom: Bara värme i kupén, gurglande läte från instrumentpanelen och klickanden vänster om huvudinstrumentet. Värmeventilerna gick inte att laga eller smörja, var helt inbrända och fast. Elvattenpumpen likaså. Har beställt nya grejer. Nu vill jag gärna skölja ur systmet ordentligt innan jag sätter allt på plats igen, men undrar hur det ska gå till. Det kommunala vatten jag har tillgång till är hårt som sten, alltså fullt med kalk. Det vill jag verkligen inte köra in i kylsystemet. Någon som har någon idé hur jag får in massor med avjoniserat vatten, gärna varmt, under någorlunda tryck i kylsystemet? Jag har inga idéer själv just nu. /Hannes | |
|
Tjena Hannes Jag jobbar på ett fjärrvärmeverk i falkenberg och skulle kunna ordna avjoniserat vatten härifrån men det känns som du får en bit att köra för att hämta det, men ett mer lokalt värmeverk borde lätt kunna ordna detta åt dig. Och så mycket behöver du väl inte för att skölja så det kan dom säkert bjuda på. här skulle ett par kubik i alla fall inte märkas nåt nämnvärt. Lycka till //Roger |
|
|
Bra idé! Ska höra med värmeverket här om de vill bjussa på lite vatten. Ska bara komma på ett sätt att få in det med lagom tryck i systemet också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.