|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Vill först säga att detta verkar vara ett underbart forum för BMW älskare tummen upp! Jo jag köpte mig en 323a i veckan och jag är helnöjd med den, och har nu suttit och läst några trådar om chipp trim, och vissa säger att det inte blir någon skillnad alls och vissa säger att det blir märkbart på både acc och på bränsle förbrukningen. Kanske är det värt att prova att chippa? I sånna fall undrar jag vilket företag ja ska chippa hos, itsfun är dom att rekomendera? Tack på förhand | |
|
Jag har chippat min 540 hos itsfun. Funkar bra. Bra pris och han vet ju vad han gör (Jurgen). Dom uppdaterade både motor och låda också. Märks ingen stor skillnad, men visst märks det! Lite rappare, och går lite mjukare. Hade även ett Superchip i min gamla 325 E30. Även den blev lite piggare, men framför allt så gick den mjukare och smidigare i stan. Inte så ryckigt! Men förväntar du dig en "turbo" så blir du besviken. Men jag tycker helt kllart att det är värt pengarna. Bensinförbrukningen kan jag inte säga ngt om. Hälsn T |
|
|
Tack för svaret! Då tror jag att ja kommer chippa! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.