|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jo nu är de såhär att, jag köpte en 328 coupe 97:a förra veckan. Jag har länge varit hungrig efter en sån och jag slog till på denna. Av någon konstig anledning köpte jag bilen i stor hast och jag tittade inte ordentligt som jag brukar göra, bilen var väldigt skitig när jag köpte den. Givetvis "garanterade" mig säljaren att det inte fanns rost nånstans, dum som jag e trodde på det :). nu när jag tvättade bilen ordentligt, fick jag nästan en stroke. det finns på vissa ställen begynnande rost :( dock inget allvarligt men ändo :( om jag ska försöka beskriva "rosten" så är den minimal av vad jag kan bedöma, typ små små bubblor som man kan blästra bort?. den finns på högra bakskäm och där på vid instegs listen. alltså långt ifrån grov rost. tyvärr kommer jag köra denna bilen denna vintern, och jag vet att om jag inte vidtar åtgärder kommer situationen förvärras. jag tittade runt lite och hittade under meckartips hur man lagar rost, tyvärr är de inget jobb för mig, 1 att jag bor i stan och jag har ingenstans att stå, 2 att jag saknar erfarenhet och kunskap av att laga rost. med andra ord det är inget jobb jag vill ta på mig. Så nu efter att jag har dragit upp hela min livs historia, kan jag komma till topic. Var i Malmö eller i närheten kan jag få detta fixat? det spelar ingen roll om det är en utlänning eller en svensk som gör jobbet, för mig är det viktigt att det blir bra gjort och inte börjar rosta efter 3 månader. Kosta vad det kosta vill. Bara det inte e fusk. Alla tips e värdefulla. Nån? Mvh | |
|
är det allvarliga angrepp ska man nog höra med en bilplåtslagare, har fått arlövs bilrikt rekommenderade, de är duktiga. men av vad det låter så tror jag en lackerare skulle kunna blästra bort det och grunda/lacka. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.