|
|
|
|---|---|
|
hej har lite funderingar på en e24 med v8 från typ 540/740, men hittar inte så mycke fakta om sånt bygge... borde ju va ett optimal bil ;) kul med lite tips och ideer. | |
|
kolla lite längre ner på sidan så hittar du lite verkar vara svårt att få svar men det är möjligt med lite mera mods en bara motar/låda mvh mölle-fbg |
|
|
ja tack såg de sen ;) men de borde väl finnas några motor fästen och så som passar? tänkte om de va nån som håll på med projektet... vad man ska ha för delar. |
|
|
jadu vad för delar ska man ha? försöker själv klura ut det då ingen verkar veta!! men du måste byta bromsar drivlina med klump samt använda orginal motor samt vxl lådsstyrning och kat till v8an.bilen måste vara hyffsad och bussningar med mera måste vara ok ingen rost burk till bil för då tycker dom att 15kw/100kg är för mycket. och tråget på 3,5an ligger ju framför framvagnsbalken så man får nog placera v8 långt fram utan att behöva bygga om tråget eller så får man kanske modifiera torpedplåten!! eller kanske montera 8an så högt att den går fritt från balken!! sitter och spånar på det här själv och då jag jobbar på en bil skrot så brukar jag titta hur det skulle kunna passa men det skulle ju hjälpa om någon gjort detta tidigare och kunde komma med tipps!!! mvh andreas |
|
|
Här kanske det finns någon med svar. Länk The way we see the problem is the problem. |
|
|
ja den fetta 635 kommer jag ihåg... det är väl den som har fått in en på de spåret ;) jag fundera på att e34 finns ju med både m30 (535) och v8 (530-540) och m30 sitter ju i 635:an oxå så de kan ju inte ja så långt i mellan? men ja kanske får maila bapelsin killen och fråga hur han fixat det. tack tack mvh Jens |
|
| Var inte bapelsin-e24an till salu på powerbörsen för ett tag sedan??? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.