AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.004

Någon som suttit i nya 7an?

Jag var ock kollade på nya 7an idag. Kändes mer ombonad än förra 7an. Hög kvalitetskänsla i det mesta.
alain
Jag och min kompis har vart i Paris bilmässa för en månad sen och provsittade med en tekniker under en 1/2 timme i en ny 740 med 6a i och dubbel inmatad turbo 1935kg, 326 Hk, 450Nm, 0 till 100 på 5,9 seconder
Bensinförbrukning på den är 1,36...0,99...0,76 l milen
Han förklarade allt om den nya modelen.
Den bil anser jag som ett upplevelse och skulle absolut vilja har den.
En hel ny generation på alla sett och vis med ny teknik.
Priset i Frankrike: 850.000:-
Som du säger, hög kvlitetskänsla
Även provsittade i den ny 750 nu i torsdag kväll på BMW Göteborg,
Även den med dubbla turbo, 2020kg, 8 cylinder, 407Hk, 600Nm, 0 till 100 på 5,2seconder.
Bensin förbrukning med den 1,64...1,14...0,85
Den ända jag tyckte inte om är dom två krockar (ser fyll ut) som håller motorhuvud stängt, när den är öppet, det är mycket lätt att ta sig huvet på den men det är en liten bagatel och man lär sig i fall.
Båda modeler är verkligen värt att titta på närmare, helst med em tekniker som kan förklara till den som inte vet.
Jag vet inte vilken pris den kommer att säljas.
Jag vet inte om det kommer att sälja många 750 men jag tror att 740 kommer att gå som smör.
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
alain
Är det inte mer folk som kam säga om den ny 7 serrien?
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
Länk
Knäppte ett gäng bilder på den igår på Förenade bil.
Laddar upp dem när jag kommer hem i kväll.

///Micke
Min cabrio Länk
Sådärja, håll till godo. ---> Länk

///Micke
Min cabrio Länk
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Jag kollade på den igår. Provsatt tryckte på lite knappar, kollade bagaget motor m.m.

Enormt fin för ögat både invändigt och utvändigt. Bilen andas verkligen kvalitet! Men d va vissa saker som man tyckte var för jävla dåligt.

Mvh Jojje
Jojje vad tyckte du var för jävla dåligt?
Gemini__
Bra bilder Micke, tack för det.

//Thomas
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Baksätet tex. Hårt stoppad, korta sittdynor och för rakryggat. Var absolut inte skönt att sitta bak iaf.

En annan sak är tex hur huven passar in med skärmarna. Glipan är inte lika bred hela vägen. Och vi ska inte tala om dom där huv låsen.

I Motorummet såg jag två st kabelstammar som var väldigt dåligt virade i den svarta tejpen. Så man såg alla möjliga färger på kablarna bakom.

Bagage utrymmet var för litet. Iaf så såg det litet ut. E38ans känns större i varje fall.

"gångjärnen" till den elektriska bakluckan är av den gamla typen som stjäl en massa utrmymme.

Små detaljer kan tyckas men det borde inte existera med tanke på prislappen.

Mvh Jojje
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.