|
|
|
|---|---|
|
har tänkt fixa ihop en ny ljuddämpare till m3an. har tänkt använda simons ljuddämpare (se skiss) Länk den enda funderingen jag har är om det är något speciellt med ljuddämparen till m3an eftersom dom är så dyra? om det är någon som har en bättre ide hur ja ska svetsa rören få ni gärna komma med dom. mvh | |
|
funkade vist inte. testar denna då Länk |
|
| Skulle råda dig att köpa ett överens stämt system istället. Vet att Ferrita och supersprint optimerar ju sina halvsystem efter orginal kattarna. Inte så roligt ifall du sätter på simons och det bara dånar mer men bilen kanske blir slöare. Blir det annat för mig gäller ferrita eller supersprint. Vill inte snika med nåt. Mvh | |
|
Låter intressant. Återkom med resultat och lycka till! Åk före du så väntar jag på dig där. |
|
| Kör med raka rör!! Typ 3" så ska det bli ett jävla tryck i vanosen!! :) | |
| vill inte köra me raka rör då det låter för mycket :D det är endå en cab vill bara ha lite bättre ljud i skiten :D inga problem tror ni då att köra med simons ljuddämpare? | |
|
Välj deras rostfria delar så håller det lite längre. Sen skulle jag spara originaldelarna till den dan du säljer bilen. __________ |
|
|
Simons på en m3 e46 cab? Tycker bara att har man en sån bil ska man köra med riktiga grejjor. Inget hemma snickrat bon system. Då skulle jag nog kört orginal istället. Har en m3 e36 och där kommer inget simons på även om jag blir hotat till livet. Men smaken är som baken och alla gör vad de vill men jag tycker bara att det känns en smula oseriöst. Men det är ju inte min bil så "shit the same". Tack! Hej Och JA det går!!!! |
|
| 3" raka rör ska du ha! | |
Gemini__ |
Ja, alla gör som de vill. Men en Simonsdämpare på en M3 E46 känns malplacerat. Skulle även undvika Ferrita. Kör på SS alt. Eisenmann, el. likv. nivå, så vet man att grejerna är utprovade för bilen och att ljudet blir underbart, Lycka till. Mvh: Thomas |
|
Sista ljuddämparen har inte så stor betydelse.. Grenrör och kat lite mer. Sen tror jag inte så mycket på att vissa märken är "avstämda", mer än att de bänkat bilen efteråt.. Det är mer marketing än något annat. På en 1000cc hoj med ett fullsystem så kan man få ut ~10hk mer, byter man sen till orginal ljuddämpare försvinner kanske 1hk.. Själv kommer jag bygga själv, mest för att få ner vikten, och för att de system som finns till e46'an är löjligt dyra. Simons är väl iofs inte så kända för sin kvalitet, de ska inte hålla ullen så bra. Jag kommer köpa rostfritt universaldämpare, med lite friare flöde, förmodligen från Ferrita eller raka rör. |
|
|
offkeff: tack för ett väldigt seriöst och bra svar!! har ferrita lösa ljuddämpare? har du någon hemsida isåfall? håller med dig att systemen till m3 e46 är löjligt dyra. och sen är det ju roligt att få göra det själv!! mvh |
|
Gemini__ |
Kika här om det finns något som passar: Länk ljuddämpare |
| gemini: kan inte logga in? ser heller ingenstans man kan registrera sig.. | |
Gemini__ |
Testar igen: Länk Annars är det bara att gå in på Ferritas hemsida och klicka dig vidare på "butik". |
| Raka rör är det som gäller, kör med 3,5" | |
|
Istället för att bygga själv så har du riktigt bra grejer här: Länk |
|
|
eller kanske denne!? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.