|
|
|
|---|---|
| Tjena jag håller på att turbokonvertera min bil, det är en m50b25 motor i den och undrar om det finns några vevstakar som har mindre slaglängd en dem orginala som sitter i just nu? | |
|
Tjenare. Är det en vanos motor eller ej? Det är olika längd på de, 135 mm resp 140 mm. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
| det e utan vanos. okej | |
|
Tjenare. M50B25 har 140 mm stakar på vanosmotorn och 135 mm icke vanos. Måste du sänka kompressionen då? Icke vanos ligger väl skapligt och kör du E85 så borde det funka. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
| ja okej. ja jag ska sänka kompressionen i den så istället för att svarva kolvarna så tänkte jag om det fan mindre slag. så detsänker ju lita. e85 tänkte jag med på. | |
|
Tjenare igen. Ett annat sätt att sänka kompressionen är att du monterar en tjockare packning, tex MLS 3 mm. Då hamnar du ganska rätt. Men du måste plana toppen och blocket samt köra ARP bultar. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
tjena ja det kan man med göra får se vad ekonomin bjuder på väntar på ett paket nu lite godis:)så ja kompsäka den e ju inget större problem igentligen. som sagt tack för svaren. hjälper mej en del nu |
|
|
Tråd om kit till vanosmotor iofs, men de har ju MLS-packning och allt som behövs för din motor: Länk Länk Länk Mvh |
|
| tackar säkert nått intressant :) | |
| Någon som vet om m20 stakarna passar på m50 motorn? har läst lite om det vissa säger att det passar visa andra inte så vill vara på säkra sidan innan jag köper stakar | |
|
Hör med grabbarna på Pure Performance, de kan det mesta om BMW!: Länk Mvh |
|
| okej. tack för tipset | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.