|
|
|
|---|---|
E30_320i |
hej Tänkt o skaffa mig ett ms, Men är inte riktigt klar över det. då de e första gången jag håller på med styrsystem. Men Tack sam för all hjälp.... Vad e de för givare som Behövs.. Somt ang triger skivan, Hur många kuggar ska de va? ang Edis täning, måste man ha de, eller kan man inte köra Org Tändspole? Tack sam för hjälp... någon som har ett Färdig lött kort med till hörande kabelhärva till e30 325 88a Mvh |
E30_320i |
Ingen som kan Berätta förklara angående täningen,. Hur o när o vilka givare? SOm kan det! Vore snällt... läst o läst på ms svernska sida, men svårt o få in allt! |
E30_320i |
Kan man i stället. Ta bort fördelaren, har topp mionterad fördelar, o i stället köra med edis.```? fyll gärna i ! |
|
Hej, jag kör själv med MS1 V3,0. Du kan använda orginal trigger men om du ska köra edis är det lättare att bygga dit en hallgivare där fördelaren satt innan. Jag kör med orginal tändfördelare men har en annan multispark spole. Givarna du behöver utöver orginal är: En annan TPS, en lufttemperaturgivare som du sätter i ett tryckrör. Kabelhärva är lite värre, jag köpte en kontakt mot boxen med uppmärkta kablar sm jag sedan lödde på på orginalhärvan (ville ha det så för att orginalvarvräknaren osv skulle funka. Boxen och kabelhärvan kan jag rekomendera att du köper av en herre vars namn är Mofid georgis. Mycket duktig kille.. Vill du utbyta mer info med mig angående sprut är du välkommen att adda mig på MSN eller maila till: BMWKimmpan@hotmail.com Mvh Kim |
|
|
Tjena. Här på våran hemsida kan du läsa mycket om både turbokonverteringar och Megasquirt. Vi kör de flesta med MS i våra bilar Länk ///Micke M5:an Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.