AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
811

Öppna telefon

gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Är det någon som har en beskrivning på hur man sprättar isär en Siemenstelefon..min har slutat lysa i displayen har hittat 2 st skruvar men vågar inte bryta när man inte vet var hakarna sitter..
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Ingen som vet ????
jx
246
jxp
BMW 535 iA xdrive -13
Mercedes B biogas -10
Dodge Viper-94
Det är inte så jätte enkelt, den är tyvärr ihop limmad från fabrik. Jag gjorde det för ett par år sedan och det blir ganska stora märken i skarven mellan fram och bakstycke innan den ramlar isär. Dessutom är det i princip omöjligt att fixa till en svart display på den. Det är kontaktstycket mellan telefon och display som vittrar sönder. Kontakten är utformad som en klämkontakt där man nyper fast kontaktbanorna från display med elektroniken på telefonen. Petar man det minsta på kontakten så faller den isär (dålig plast kvalité) och det slutar oftast med att tappar all kontakt med displayen.

Har du fortfarande tecken i displayen men ingen lampa, så låt den vara så. Själv köpte jag en beg. på skroten. Köp en så som kommer från en nyare bil. där är det åtgärdat och dom flesta buggarna i telefonen är bort plockade.

Det är med öl och whisky som med bilar, ibland häpnar man över vad andra väljer!
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Aj då..så det är så pass krångligt.
Ja texten är det inget fel på det är bara belysningen i displayen som gett upp,men att köpa från nyare bil som du skriver..det är väl bara till 02 som denna trådlösa Siemens fanns min grabb har en 03 där är det annat..?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.