|
|
|
|---|---|
|
Hej på er E 34 -95 jag får fylla på kylarvatten då o då. Ser inget läkage. inget vatten i oljan eller expansionskärlet. År det någon som råkat ut för samma sak? Hur får jag bättre hel o halvljus? Tack | |
|
Hej du har sannolikt en läcka ändå, i en slang förmodligen det kan vara svårt att se ibland, leta vidare, helst när motorn är varm hade en liten läcka på en t-formad slang mellan motor och värmepaketet på min 535 som var svår att hitta, den sitter mestadels under insuget och är svår att se Matthias |
|
|
Vattenpumpen börjar glappa i lagret, tätningen klarar inte detta utan läckage uppstår. Kolla om fläkten glappar (remmen bör vara avtagen....) Orginalkylare? O-ringen i botten på expansionskärlet tröttnar, läckan börjar som minimal och accelererar sedan. Byta o-ring är lätt och billigt men ofta skäligen meningslöst då den är jämnårig med kylaren, se nedan. Plasten brukar murkna kring övre slanginfästningen och kan börja svettas. Går sedan rätt av vid sämsta möjliga tillfälle. Jag har haft alla felen i tur och ordning! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.