AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.546

Köp av denna 750

Ma
45
Mattem78
535I 1990
Har sen en tid tillbaks haft köptankar på en E38 750.

Finns inte så mycket objekt ute på marknaden just nu
tycker jag. Har tänkt mig prisklassen 60000-70000 kr
men max 100000 för rätt objekt.

Tycker denna ser fin ut:

Länk

Vad tror andra forumiter om denna?

Vad bör man kolla upp? Har ägt BMW innan vilket jag saknar nu
men det var en få ägar bil med ärlig historia.

Tacksam för lite synpunkter och tips.

Mvh
Matte
alain
Den verkar vara fin, 18-19t mil är inte så mycket om den stämmer, priset kan du gå ner till 65 utan problem,
tänk att den inte har tv kärm, taklucka, dragkrok.
dom fäljar är dom rätta, på BMW, dom heter: dubbel paralelleker 37
Om du köper den, då har du en trevlig leksak melan händerna.
Lycka till!
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
Jag tycker den såg fräsch ut. Jag betalar gärna lite till om dem som i det här fallet har alla papper på bilen.
Gemini__
Tycker absolut du ska ta dig en närmare titt på denna vagn. Annonsen ger ett mycket seriöst intryck. Lycka till.

Mvh:
Thomas
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Hejsan!
Ja den ser ju inte dum ut!
Har annars en fin o trevlig 750 och sälja om det e det du letar efter!
Mvh
Cr
1.095
Craile
Kan få ett bra pris!
Priset är sänkt nu på upplänkad bil!

Visa användare
233
CoSmoZ
BMW 750iL
VW typ1 400hk
Porsche 356 Speedster
VW Buss-69 "Slammed"
Suzuki GSXR 1000
Jag köpte mej en 750 och är inte mer en helnöjd.. det enda som jag märker är negativt är farten.. kommer på mej själv när man ligger långt över hastighetsbegränsningen.. faan man märker inte hur fort det går! farligt om man är rädd om körkortet! .. hur som helt kanon rolig bil! drar lite soppa men hallå v12 motor .. hehe! jag har kört från 1.2L till 3.3L så det är gasfoten som bestämmer..
Ma
45
Mattem78
535I 1990
Verkar vara dålig omsättning på dessa 7-serie just nu...

Är det de ekonomiska tiderna som gör det eller är det dåliga
objekt ute just nu? Det aktuella objektet i denna tråds början
är fortfarande kvar på blocket trots prissäkning. Måste den ner
mote 50000 kr för att bli såld kanske?

Går fortfarande i köptankar av en beg BMW. Men har lite svårt att bestämma mig och letar samtidigt efter rätt objekt. En 750 vore såklart kul att äga men blickar även mot 528/540 nu.

Mvh
Matte
Mattem78,

tror det är en kombination av att modellen är förrförra, finnanskris(svårt att låna pengar), bilarna är sannolikt inte felfria (de är gamla!!!), andra bilar har blivit markant billigare (inte för att det är en konkurrent till en e38, men det går att få en mondeo kombi 06:a 2,5 v6 för 75KSEK med 12000mil).

Dessutom verkar viljan att prissätta/förhandla hos säljarna göra att de får behålla bilen. Många priser känns som 2 år gamla. 65KSEK för en 95:a, i så fall ska den vara extremt fin, annars är det ointressant som köpare.

Själv tänker jag att köper man en bil från mitten av 90talet hoppas jag att den håller någorlunda i två år, allt annat är bonus. Då är det dumt att betala 65KSEK och få ut noll, bättre att halvera den summan...:) Obs till er säljare, detta är ur en köpares perspektiv, vill också ha ut bra när jag säljer, men de som "betalar för ett fint exemplar" och "man får vad man betalar för"köparna dyker aldrig upp...:)

Cr
1.095
Craile
Ja det blir nog lätt så att många i stället behåller bilen!
Och ska man begära 60-75 för sin gamla E38 så får den självklart vara i fint skick annars är det ju fantasi!

Jag satte ut min på 65 och då anser jag att den är i toppskick!
Specielt efter omlackeringen!.......Blev grymt fin!....Knappt att man vill sälja längre!

Men det kvittar vad man säljer för bil!......Är inte bara stora törstiga bilar som är svårsålda!
Står nästan still på bilmarknaden för tillfället!

Men det e ju igentligen nu man ska köpa....För det finns ju diverse klipp ute! Kanske inte i super skick då.......Men det går och få som simon nämnde en Mondeo 06:a billigt.

Jag köpte min fullutrustade 320iT 06:a För en månad sedan från en BMW handlare! MYCKET fint skick tycker jag!
Och den fick jag för ett bra pris! Gick och förhandla bra med dom!
Och det var inte svårt och förhandla till sig ett bra pris!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.