|
|
|
|---|---|
E30_320i |
Hej.. Har en 325a Toring 88a. Men Så vill jag ha en Två Dörrars i stället, Men så tittar jag lite på 318 e30, 88 med, men hur e de Angående motor byte.. hört att om jag har samma årsmoddel på motorn som karossen så ska de passa, om jag tar kabelhärvan o box från 325 motorn i 318 karossen? alltså från 88 o frammåt o samma med kaross, då ska de inte va några problem eller? hur e de med Besiktning då? måste man Regga om som ombygt fordon? Om jag typ har 318 e30 kaross, o lägger i m20b25 motor, Alternativ m50b25? Vad krävs o hur gör man för o få den som ombyggt fordon? Bromsar? o dylikt?? Vore snällt om jag Fick bra svar av de som vet o kan. då jag har en Kaross på g---- |
| För att få den godkänd som ombyggt fordon så måste du byta motor/drivlina/chassie/HELA bromssystemet/slutväxel - diff... Sen får du inte överstiga 15kw/100 kg dvs ca 20 hk.. | |
E30_320i |
Men om man då ska byta till 325 motorn i en 318, då e de bara o ta org delarna o föra över eller värre saker.. Men va menar du med Chassi? Är det besiktningen som Reggar om då eller? |
| Orig 325 grejor bör ju räcka då 318 inte väger mer än 325 iaf.. Med chassie menar ja hela fjäderben me stötdämpare o fjädrar etc.. Får regga om den som ombyggt fordon.. Kontakta din SFRO bes man i ditt län eller i närheten så får du exakta uppgifter o kan få hjälp längs vägen av bygget! :) Lycka till! | |
E30_320i |
tack ska kolla upp det! genast!! |
| SFRO hjälper dig me all nödvändig info o bes/provkörning sen! Ska själv göra ett motorbyte på 328an inkl allt annat som blir nödvändigt för o få den godkänd! Kommer precis o klara mig på vikt/effektförhållandet... Om bromsarna inte räcker så har ja handlat brembo 4-kolvsok som ska dit senare iaf! :D | |
|
Jag har precis registrerat om min 320 som ombyggt fordon. Bilen är en 320i från 89 och motorn en M50B25 från E34 91. Bilen i korthet: Växellåda från M3E36 Kardan från 328 E36 Diff från 525d E34 Bärarmar och fjäderben från M3E30 Bromsar från M3E30 Bromsservo från E36 med M40 Med den setupen gick den igenom som ombyggt fordon. Men som sagt, ta kontakt med SFRO så hjälper de dig. Ha dock lite planer på vad du tänker byta till så blir det enklare både för dig och SFRO-mannen. Lägger du i en M20/M50B25 så måste du regga som ombyggt. Läs mer här om motorbyte: Länk ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.